Gartner: Breedbandpenetratie blijft groeien

29 september 2009, 03:58

{title}Ondanks het economische zware weer zal de het aantal huishoudens met een breedbandinternetaansluiting rap blijven groeien. Eén in de vijf huishoudens wereldwijd zal over een breedbandaansluiting beschikking eind 2009. Dat blijkt uit dit onderzoek van Gartner. In totaal hebben 422 miljoen huishoudens een breedbandaansluiting eind dit jaar. In 2008 waren dat er nog 382 miljoen, in 2013 zal de markt doorgroeien naar 580 miljoen huishoudens met breedbandaansluing. Hieronder een tabel met de verdeling over landen in 2008 en 2013:

{title}“Consumers may be watching their household expenditure, but dropping their broadband connections is not on the top of their agendas as a way to reduce outgoings,” zegt Amanda Sabia, principal research analyst bij Gartner. “Multiple motivations are conspiring to keep broadband growth strong, such as PCs being more affordable, migration from dial-up, affordably priced broadband subscriptions, aging populations requiring broadband connectivity, and even as a result of an economic boost from country-specific economic and broadband-specific stimulus plans.”

In 2013 staat Zuid Korea nog steeds boven aan de lijst met een breedbandpenetratie van 93 procent. Nederland is dan nog steeds tweede met 88 procent. De breedbandpenetratie in groeimarkten zal met een factor vier harder groeien dan de breedbandpenetratie in meer volwassen markten.

Nog meer analyse van Gartner: “Broadband services represent the core of all fixed-line household communications services; hence, communications providers will be able to continue their reliance on broadband subscription revenue to offset revenue loss from other services in their portfolio offerings,” zegt Sabia. “Equipment manufacturers (modems, routers and PCs) and providers of carrier infrastructure will benefit by having more connections to supply equipment and services to. Government, medical and educational institutions alike will have alternative access to their customers via the household broadband connection.”

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

1 Reactie

    Ben

    Whoever edits and puhlesbis these articles really knows what they’re doing.


    9 juli 2015 om 05:08

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!