ReclameReview: Shoeby

ReclameReview: Shoeby
, Hardcopy
@davidbrinks

Shoeby laat zich zien op televisie via een nieuwe campagne.

Credits:
Bureau: Skipintro
Creatie: Hans van Dijk, Maarten Kleinsma
Geluid: Wim Vonk
Klant: Barbara Keuntjes
Producer: Marlies van Heese
Regie: Marcel van der Vlugt
Strategie: Kasper Schouten, Ruby Lemm
Productie: Caramel Pictures
Muziek: The Missing Sync

De doelstelling:
Meer naamsbekendheid genereren voor Shoeby.

De uitwerking:
Modeconcern Shoeby begon ooit met 1 winkel in Brabant en is inmiddels uitgegroeid tot een keten van 200 winkels. Oorzaak van de relatieve onbekendheid is waarschijnlijk het vestigingsbeleid: Shoeby kiest juist voor dorpen en kleinere winkelcentra. Toch wil het verder groeien en ging daarom een samenwerking aan met Skipintro dat een tv-campagne ontwikkelde.

Het oordeel:
Ik snap deze commercial gewoon niet. Hoe vaak ik hem ook kijk, ik zie niet wat ik als kijker hier uit zou moeten halen. Dat het gilet van nepbont geïntroduceerd wordt is eigenlijk de enige communicatiedoelstelling die ik in de commercial terug zie. De typetjes zullen ongetwijfeld vaker terugkomen in andere commercials en zo voor herkenning gaan zorgen, net als de muziek en het afsluitende Shoeby-geluid. Maar ik snap hem nog steeds niet. Kan iemand hem uitleggen?


Geplaatst in

Delen



Er zijn 5 reacties op dit artikel

  • Kan iemand hem uitleggen?

    Maar natuurlijk.
    Er is - voorlopig - niet meer dan je zelf schrijft. Het is de eerste commercial in een nieuwe campagne. De communicatiedoelstelling is vooral: bekend worden.
    Moeilijker is het niet.

    geplaatst op
  • @Hans: Bedankt!
    Dan had ik het toch goed begrepen. :)

    geplaatst op
  • Niet van echt te onderscheiden. Dat is de onderliggende boodschap. Naar mijn idee ook nog eens vrij sterk neergezet.

    geplaatst op
  • Dat bont is geen echt bont en dat geweer is niet echt een geweer, dan redeneer ik even heel zwart-wit:

    Nu blijkt dat dit geweer WEL echt...
    ...is dan de boodschap dat het bont toch ook echt is?

    geplaatst op
  • Ivo... zwart-wit geredeneerd klopt dat.
    Maar…
    Het schot is overdreven hard.
    Er komen blaadjes uit de hemel van een studio vallen.
    Dus als je het per se zwart-wit wilt zien...
    Zie het dan als wat we in de reclame noemen: witter dan wit.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.