Prinsjesdag-inhaker: De Andere Koffer

Prinsjesdag-inhaker: De Andere Koffer
, Hardcopy
@davidbrinks
{title}

Om de negatieve economische sfeer van Prinsjesdag te doorbreken, is een aantal marketing- en communicatiespecialisten een tegenoffensief begonnen. Zij bieden ondernemers ‘De Andere Koffer’ aan: een koffer vol praktische tips om bedrijven een extra impuls te geven in deze zware tijden. Via www.deanderekoffer.nl kunnen ondernemers de koffer aanvragen die ze door de crisis kan helpen.

Doorzettingsvermogen gevraagd
De derde dinsdag van september. De troonrede van Beatrix, het koffertje van Wouter. Regeren is vooruitzien. Er gloort licht aan de horizon, maar bepaalde sectoren voelen voorlopig nog de effecten van de recessie. Voor sommigen zal de echte de klap wellicht zelfs nog komen. Nederland kraakt in haar voegen en vergt doorzettingsvermogen van burgers, instellingen en bedrijfsleven.

Extra impuls voor ondernemers
Juist nu is er de behoefte aan houvast, vernuft en marketingkracht. Daarom presenteert een aantal marketing- en communicatiespecialisten op Prinsjesdag ‘De Andere Koffer’. Een koffer voor ondernemers vol praktische tips om hun strategie, marketing en communicatie een extra impuls te geven. Een koffer vol positieve energie om in krimpende markten hun positie te versterken.

‘De Andere Koffer’ is een initiatief van Buro Blink, Say Yeah Motion Media, I&O Research, Perrit, RGN Huisstijlimplementatie, Morskieft Ontwerpers en Hardcopy.

Snel samenwerken kan dus wel degelijk
Peter Oosterwijk, directeur van Buro Blink en bedenker van de actie, geeft aan dat hij vooral onder de indruk was van het feit dat de samenwerking tussen diverse specialisten voor dit last-minute project zo snel geregeld was: “Het was echt een kwestie van één belletje naar iedere partij. Binnen een uur was eigenlijk alles rond. Er wordt vaak gezegd dat samenwerkingstrajecten moeizaam en traag gaan, maar hier is het bewijs geleverd dat snel samenwerken wel degelijk mogelijk is. Iedereen had een volle agenda, maar er werd tijd gemaakt omdat ze het een leuk initiatief vonden. In twee weken tijd hebben we alles geregeld.”

Voor de actie is de website www.deanderekoffer.nl opgezet, waar geïnteresseerden daadwerkelijk een fysieke koffer kunnen bestellen. Via Google AdWords en e-mailmarketing wordt het geheel ondersteund.

(Disclosure: ik ben zelf een van de deelnemende partijen van deze actie)


Delen



Er zijn 3 reacties op dit artikel

  • Wel een aardige creatieve actie moet ik zeggen, alleen niet op alle punten even slim uitgevoerd .

    geplaatst op
  • @Bert: Ik hoorde inderdaad dat sommige mensen de mail vaker hebben ontvangen. Vreemd, aangezien daarop gecontroleerd zou worden. Haastige spoed...

    geplaatst op
  • Hmm.. volgens mij zijn ze vergeten mij in het koffertje te zetten ;-).

    Ik volg momenteel de master in Imagineering. De master gaat in op het innoveren door een nieuwe waardepropositie te ontwikkelen in samenwerking met stakeholders op alle niveaus rondom het bedrijf.
    Erg interessant voor bedrijven die graag op een andere manier willen innoveren.

    Voor geinteresseerden, zie http://www.imagineeringacademy.nl/what_is_imagineering/ of neem even contact met mij.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.