Nieuwe campagne Vodafone met gekke beesten: Power To You

Nieuwe campagne Vodafone met gekke beesten: Power To You

Het lekte al op DC, en Vodafone wilde er gisteren niet teveel over kwijt. Bovenstaande commercial van Vodafone draagt de nieuwe pay-off “Power to You” in zich. Belangrijker is het gebruik van lelijke dieren die onverstaanbare geluiden produceren. They schijnt verantwoordelijk te zijn voor de creatie. “Life is too short to search for Wifi.” Dat vind ik wél mooi gevonden.

Uit de mail van de persafdeling: “Wat we je alvast kunnen vertellen, is dat Vodafone met de campagne wil laten zien dat de klant bij ons centraal staat. En dat Vodafone de klant op een snelle, simpele en betrouwbare manier de power wil geven die hij nodig heeft om zijn doelen te bereiken en kansen te grijpen (vandaar: ‘Power to You’). De stemmen van de characters en de voice overs zijn overigens niet van Plien of Bianca, maar van (andere) acteurs.”

De campagne start vandaag, ergens vandaag volgt ook uitleg over de “characters”. Ik kan bijna niet wachten. Hieronder de tweede “uitgelekte” commercial van Vodafone. “Life is too short for hasty calls”. Die snap ik iets minder goed:

 


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 14 reacties op dit artikel

  • Ach prima reclames, echter als ze bij vodafone de customer service niet verbeteren dan kunnen ze evengoed wel gaan opdoeken, wat een ramp! Heb je contact na eindeloos wachten kunnen ze het niet oplossen en via de mail proberen ze het via de site te laten verlopen, en adviseren ze wat je net hebt aangegeven dat niet lukt. Stelletje incompetente prutsers.

    geplaatst op
  • @imwieg: Nou nou, het is hier geen klachtenforum voor Vodafone, hoor ;) Ging eigenlijk meer om de commercials!

    geplaatst op
  • @ Matthijs van den Broek

    Ja, daarom zeg ik ook prima reclames, maar willen ze succes boeken en blijven boeken dan moeten ze toch echt de customer service aanpakken.

    Power to you kan alleen werken alleen als je ook fatsoenlijk communiceert met je klanten.

    geplaatst op
  • Als Vodafone de klant centraal stelt (wat is het alternatief eigenlijk? jezelf centraal stellen?) , en je ziet de klant blijkbaar als een onverstaanbare Muppet (wellicht de reden waarom de helpdesk moeite heeft om problemen op te lossen), ben ik heel benieuwd wat de doelstellingen van deze commercials zijn. Missschien heeft Vodafone een aantal klanten waar ze vanaf willen, en is dit hun manier om dat duidelijk te maken.

    geplaatst op
  • Ik moet me toch echt aansluiten bij de opmerkingen van imwieg; heb zelf als klant ook diep door Vodafone slijk moeten gaan. Klant zal ik nooit meer worden en ook als professional zal ik niet meer voor ze werken, dan neem ik namelijk ontslag.

    Hoe ik de mentaliteit van Vodafone ('klanten zijn achterlijk'), terug zie in deze nieuwe commercials? Letterlijk. Wat dat betreft complimenten aan They.

    Gelukkig zijn er tegenwoordig naast reclamecommercials ook dit soort media: http://www.stopvodafone.com/

    geplaatst op
  • Het zal wel aan mij liggen als trouwe Vodafone klant maar ik kan me met deze TVC helemaal niet identifceren, ik schrik er eigenlijk wel een beetje van. Waar is die lekker frisse Vodafone gadgetstijl? mmm

    geplaatst op
  • Dit soort reclames zijn vermakelijk en niet onaardig om te kijken. Toch vind ik het niet bepaald pakkend. Het geeft ook geenzins aanzet tot actie om lid te worden van vodafone.

    @Dirk Johan: Je kunt ook de innovatie van producten of het optimaliseren van bedrijfsprocessen centraal stellen. Misschien is dat in de mobiele telefonie wel veel beter. Want die achterlijke wijsneuzen met zo draaiboek voor hun snuffert lossen geen problemen op. Die spelen ze of door naar echte expers of ze vertellen je nog eens wat je ook al las op de website.

    geplaatst op
  • Hé, eindelijk het persbericht met de credits:

    ACHTUNG! & THEY MADE A VODAFONE CAMPAIGN

    Vanaf vandaag gaat de nieuwe Nederlandse campagne van Vodafone van start.THEY en AcHTuNg! ontwikkelden voor Vodafone een geheel nieuw campagneconcept, waarmee verschil-lende producten en diensten van Vodafone onder de aandacht kunnen worden gebracht. De lancering van de campagne valt samen met de introductie van de nieuwe internationale pay-off ‘Power to you’.Het campagneconcept is gebaseerd op het idee dat mensen zich nog te vaak laten tegenhouden door onnodige belemmeringen. Vodafone gelooft dat technologie die belemmeringen weg zou moeten nemen omdat het leven eigenlijk te kort is om je laten beperken: “Life’s to short for...”In de tv-commercials zie je figuren die herkenbaar menselijk gedrag laten zien. Ze begeven zich echter in een ‘1.0 wereld’, waarin ze tegen allerlei beperkingen aanlopen. Vodafone biedt oplossingen voor deze beperkingen, met producten en diensten die je leven verrijken of het gewoon ietsje makkelijker maken. De tv-campagne wordt aangevuld met radio, diverse printuitingen en een stevige online campagne, die in de komende weken verder ontwikkeld wordt. Om de start van de campagne te vieren, en de claim ‘Power to You’tot leven te laten komen, geeft Vodafone de eerste drie dagen van de campagne vele prijzen weg.

    Op http://www.upgradeastranger.nl zijn de bezoekers vanaf dinsdag 15 september, 13:00 uur, de baas. Nietsvermoedende voorbijgangers krijgen een netbook, overal toegang tot internet, een mini laptop of een mobieltje. Het publiek bepaalt wie de cadeaus krijgt. Niet Vodafone.Power to you.

    credits:
    Bureau:THEY
    Strategie:THEY
    creatie:THEY
    Online: AcHTuNg!
    RTV:Marleen Reen
    Productiemaatschappij:Miauw
    Regie:René Eller
    Geluid:Studio De Keuken
    Muziek: geert van galen
    Media:TV, Print, online, radio, activatie, intern
    Opdrachtgever:Vodafone Nederland
    Verantwoordelijk bij klant:Bart de Beucker, Susanne Bouwes, Eva Ruiz

    geplaatst op
  • Leuk, maar niet echt enorm vernieuwend, toch?
    Gratis gadgets weggeven is ook al niks nieuws.

    geplaatst op
  • Hierbij is overduidelijk de creatie doorgeslagen.... Dit is gekunsteld op zoek naar een Lamp en vooral niet naar een Effie... Slechte campagne!

    geplaatst op
  • Wat mij opviel is dat ze in Twitter zijn gedoken. Dus hadden @frankwatching en @dutchcowboys ineens een advertentietweet en zo hadden enkele "menselijke" Twitteraars dit ook.
    Dat is wel vernieuwend, maar is het ook wenselijk? Van een weblog mag je dit verwachten (ze hadden er ook netjes "adv" voor staan. Van gewone Twitteraars vind ik het lastiger, vooral vanuit het oogpunt van authenticiteit: hoe veel is een tweet waard? En voor hoeveel verkoop jij als Twitteraar je Twitterziel? Wel weer een mooi werkje voor (online) mediabureau's om hun tanden in te zetten: "met inzet van @2525 @marketingfacts en @erwblo heb je een bereik van 80% in boodschappers 20-49..."

    geplaatst op
  • @Gijsbregr: Vodafone heeft ons niet benaderd voor een "advertentietweet". We hebben onze Twitterziel niet verkocht. Zonde.... ;) Ben benieuwd wat het heeft opgeleverd: een posting waarin je iets "lekt" gecombineerd met een ADV. Tenminste, zo zag ik het gisteren en vandaag op DC.

    geplaatst op
  • Zelden zo'n waardeloze campagne gezien de laatste 200 jaar!

    geplaatst op
  • Wat een slechte reclame zeg.
    Een 1.0 wereld vol beperkingen is gewoon de harde realiteit. Daar kan Vodafone niets aan doen.
    Je klanten afzetten als lijpe wuppies helpt dan allerminst om het geloofwaardige effect te behouden.
    Ik koop eerder een pakkie sigaretten waarop staat dat het helpt tegen astma en longembolie, dan dat ik lid wordt van Vodafone. Ik ben toch niet gek.

    Ik zeg niet dat ik het beter had gedaan, maar beter kan het zeker.
    Staat eens op, commercialmakers en help vodafone de goede kant op, want de kant die ze nu opgaan is spiralling down..Moet je gewoon niet willen.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.