Universiteit Utrecht crowdsourced Marketingcampagne met CreatAd

Universiteit Utrecht crowdsourced Marketingcampagne met CreatAd

{title}Viral-competities zijn hot, crowdsourcing is het nieuwe sleutelwoord en integraties op Hyves, Facebook en Twitter zijn een must. Tenminste, op de marketingcommunicatie-afdeling van de Unversiteit van Utrecht wél. Een persbericht van vanmorgen meldt dat de Utrechtse universiteit samenwerkt met CreatAd voor een competitie rondom een nieuw te voeren universitaire marketingcampagne.

Bas Schreiner, manager marketingcommunicatie van de UU zegt in het persbericht: “Creatieve talenten worden uitgedaagd om een design, animatie of video te maken over de Universiteit Utrecht, een unieke mogelijkheid voor ambitieuze jong creatieven om mee te werken aan onze campagne”.

CreatAd, dat was het platform dat zich bezighoudt met ‘user-generated advertising campaigns’. Zie onderstaand filmpje waarin Lukas Tilleman en Sander de Jonge zich voorstellen:

Idee van de competitie is (je scoort er punten mee) om je inzending een zo viraal mogelijk karakter mee te geven door directe koppeling aan Hyves, Facebook en Twitter. Uit het perbericht:

“Met de creatieve inbreng van jongeren en de integratie met hun favoriete sociale netwerken krijgt de campagne een meer persoonlijk karakter en kunnen studiekiezers en studenten zich er makkelijker mee identificeren.”

Dat identificeren en persoonlijke karakter hangt natuurlijk enorm af van de kwaliteit van de inzendingen. Studenten doen het goed op financiele prikkels, om de keuzemogelijkheden wat te boosten zijn er geldprijzen ingesteld van in totaal 2200 euro. De competitie (zie hier de competitiesite) begint vandaag en duurt tot 6 november. Er zullen vier winnaars worden gekozen: 1 door een jury van de universiteit, de rest door het publiek.

Heel benieuwd waar de studenten en creatieven mee komen. Moet eerlijk zeggen dat ik wel een beetje moe word van al die competities…


Delen

0
0


Er zijn 1 reacties op dit artikel

  • idd, moe van al die competities.. ook dit soort incestueuze persberichten helpt daar niet bij.. creatad zit bij incubator van hu & uu, dus niet gek dat uu dit soort soort dingen bij ze neerlegt.. overigens nooit iets verrassends creatief uit dat platform gekomen maar goed.. crowdsourcing heeft zeker potentie, maar niet op dit soort kleine, amateuristische schaal.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.