ANA: Marketeers willen social, missen meetbaarheid en ROI

ANA: Marketeers willen social, missen meetbaarheid en ROI

{title}Tweederde van de marketeers in de US heeft social media ingezet bij zijn marketinginspanningen; de helft gebruikte viral video’s. Dat maakt deze twee ‘formats’ tot de snelst groeiende ‘marketing tactics’ van dit moment. Het blijkt uit dit survey (171 respondenten) van de Association of National Advertisers, de ANA (via: MC).

De inzet van social media is in vergelijking met de vorige editie van het survey (zie resultaten 2007) sterk gestegen: twee jaar geleden gebruikte 20 procent van de marketeers social media voor zijn marketinginspanningen; 25 procent gebruikte destijds viral video’s. Interessant om te zien welke social media sites onder marketeers in de VS het meest in zwang zijn:

  1. Facebook (74%)
  2. YouTube (65%)
  3. Twitter (63%)
  4. LinkedIn (60%)

Budgetshift
Om geld vrij te maken voor de inzet van nieuwe media gebruikt 55 procent van de markteers budget uit het traditionele potje. 48 procent trekt het geld weg bij andere marketingcommunicatie budgetten. Belangrijker: een kwart van de marketeers (26 procent) heeft een nieuwe budget gecreëerd voor de inzet van nieuwe media.

Hoewel er dus druk budget wordt vrijgemaakt en zelfs gecreerd, hebben marketeers het lastig met vooral twee dingen. De ROI (45 procent) en het meten van de effectiviteit van de mix van traditionele middelen en digitale media (43 procent).

Plannen
Weblogs staan bovenaan het lijstje van marketeers (34 procent) die er nu geen gebruik van meken. Andere vormen van nieuwe media die grote interesse hebben om er iets mee t edoen zijn mobiel (28 procent) en social media (23 procent). Hoewel de plannen er zijn, de awareness er is en de adoptie steeds verder groeit gaat het meeste budget in 2009 naar:

  • Eigen website (26%)
  • Zoekmachingemarketing (19%)
  • Online advertising, banners, etc. (17%)

Bob Liodice, president en CEO van de ANA over het onderzoek:

“As more media platforms become available, it is imperative that all marketers continue to assess their capabilities and select the platforms that are best suited to help them meet their brand’s goals and objectives. With this proliferation of media, marketers must work harder, survey the entire landscape available to them and create their brand’s most optimal media mix.”


Geplaatst in

Delen



Er zijn 2 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.