Microsoft’s Razorfish definitief in handen van Publicis

Microsoft’s Razorfish definitief in handen van Publicis

{title}Het nieuws over de op handen zijnde overname (inclusief rugnummers) in het bijbehorende ‘zou’-jargon kwam vrijdag al naar buiten; gisteren werd het definitief. Het Franse advertentiebedrijf Publicis neemt voor 530 miljoen dollar Razorfish over van Microsoft (zie hier nieuws over de pitch). De strategische alliantie met Microsoft wordt op deze manier verder uitgebreid: klanten van Publicis adverteren via Microsoft goedkoper, Microsoft op zijn beurt zal Publicis vaker inschakelen voor haar marketing- en reclameactiviteiten. Zie ook: ‘Microsoft koopt aQuantive voor 6 miljard dollar’ (mei 2007).

Publicis heeft hiermee de slag gewonnen van andere gegadigden. Ook het Britse WPP, het Japanse Dentsu en Omnicom Inc. stonden in de rij om Razorfish in te lijven.


Geplaatst in

Delen



Er zijn 1 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.