Dramatic Shift in Marketing Reality (Scholz & Friends)

15 juli 2009, 05:05

Ik had dit filmpje (half jaar op YT) van Scholz & Freunds tot voor kort nog nooit gezien, maar vind het een té aardig overzicht om te zegggen: die is te “oud”. Inhoudelijk niet veel nieuws onder de zon, wel heel mooi gedaan visueel gezien. Handig misschien voor presentaties, of om even kort aan iemand te laten zien wat er toch aan de hand is met die ‘nieuwe marketing’. De veranderende rol van advertising in een digitale wereld. De wijzigende relatie tussen merken en consumenten. Bij Scholz & Freunds kunnen ze wel wat (volgens mij hebben ze ook deze nieuwe Vodafone commercial gemaakt). De beschrijving van bovenstaand filmpje:

“Companies, marketers and advertising agencies are facing a dramatic shift in marketing realitiy – and are increasingly failing to connect with consumers. The big challenge in times of exchangeable products, the rise of social media and mature and rather brand sceptic consumers: To find new ways how to get people engaged again in products, advertising and in brands.”

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

1 Reactie

    Tobias Braam

    @ Matthijs,

    goed filmpje, vooral het begin is erg sterk. Daarnaast lijkt het wel een beetje op een verfilming van het boek van Godin: de Paarse Koe.


    15 juli 2009 om 05:21

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!