Ziggo, een jaar later met Mirko Mensink
Ziggo is nu iets meer dan 1 jaar oud. Het ging van start met een slechte integratie en een dramatische campagne in mei 2008 hetgeen toen leide tot veel klachten en Kassa optredens. Nu, ruim een jaar later, is de klanttevredenheid terug van 4 naar 7 volgens Mirko Mensink Ziggo, directeurcorporate development. Met €1,3 miljard omzet maakt Ziggo nog steeds ruim €200 miljoen verlies maar heeft het 1,7 miljoen internetklanten en 3,3 miljoen TV-klanten. 1,3 miljoen digitale tv gebruikers hebben net HD gekregen voor Nederland 1,2 en 3 en kort daarvoor werd interactieve TV (met uitgebreide uitzending gemist) gelanceerd. Ziggo’s meest interessante plan voor volgend jaar zou het nationaal uitrollen van Wimax (als de frequentie veiling lukt in januari) zijn. Een update!
Ik sta er nog steeds van te kijken dat anno 2009 dit soort fouten gemaakt worden. Wat moet het qua inspanningen allemaal wel niet gekost hebben om van een 4 naar een 7 te gaan als het gaat om de klanttevredenheid van je bedrijf? Nog even los van het feit hoeveel klanten er afscheid hebben genomen van Ziggo.