ReclameReview: Intermediair

ReclameReview: Intermediair

Intermediair wil er voor hoogopgeleiden zijn op elk punt in hun carrière.

Credits:
Bureau: Woedend!
Account: Merel Hoogendorp
Animatie: Bart Janssen, Paul Coops
Art: Lennart Driessen
Concept: Lennart Driessen, Marnix Pauwels, Pieter Dingemans, Seema Sharma
Copy: Marnix Pauwels, Pieter Dingemans, Peep van der Molen
Klant: Sander den Heijer, Masha Kodden, Lieke Otten
RTV: Rianne Zandstra, Diederik Willebrandts
Regie: Lennart Driessen, Paul Coops
Strategie: Paul Woltering
Geluid: Soundware
Muziek: Voicst

De doelstelling:
Naamsbekendheid verhogen door Intermediair zichtbaarder en herkenbaarder in beeld te brengen als het A-merk voor de doelgroep.

De uitwerking:
Als hoogopgeleide heb je geen baan of meerdere banen, maar een carrière. Deze carrière is onlosmakelijk verbonden met je hele leven. En in deze carrière maak je nogal wat mee. Gelukkig is er Intermediair. Op elk punt in je carrière. Die punten in je carrière worden letterlijk gevisualiseerd in deze nieuwe commercial.

Het oordeel:
Ik vind het concept goed: de punt (of eigenlijk stip) uit het logo van Intermediair wordt gebruikt als leidraad door de hele commercial. De dubbele betekenis van het woord punt wordt gebruikt om aan te geven dat sommige punten in je leven bepalend zijn voor je carrière. Die punten worden bovendien mooi gevisualiseerd door een bonte verzameling punten/stippen. Het is duidelijk een corporate campagne die bedoeld is om Intermediair als merk meer bekendheid te geven bij de doelgroep. Toch wist ik na herhaaldelijk deze commercial gezien te hebben niet meer precies wie de afzender nou ook al weer was. En dat terwijl ik echt wel weet wie Intermediair is. Ik ken zelfs die stip uit het logo. Is de commercial misschien te mooi gemaakt, zodat je alleen kijkt naar de beelden en niet luistert naar de boodschap die de voice-over vertelt?


Geplaatst in

Delen



Er zijn 19 reacties op dit artikel

  • Ik begrijp wel waarom je de afzender vergeet. Er zit namelijk geen enkele onderscheidende boodschap in. Het gaat er van uit dat je de afzender wel kent en ook weet waarvoor het staat. Er wordt naar mijn mening daarbij een denkfout gemaakt: intermediair is letterlijk een soort behang voor de doelgroep 35+ en die gooien al jaren de krant op een stapel en daarna in de oud papierbak. Het merk is al lang niet meer onderscheidend en moet aan nieuwe betekenis winnen en die hebben ze niet of ze weten die boodschap niet over het voetlicht te brengen. Over de vorm? Die is te abstract en bevat ook te weinig emotioneel pakkende elementen die het verhaal laten onthouden. Kortom, naar mijn mening geen topper in het genre.

    geplaatst op
  • Ik ben het met Fred eens. Bovendien vind ik het ook er erg goedkoop uitzien...En ik wordt behoorlijk afgeleid door het beeld, waardoor de voiceover (en de boodschap) behoorlijk aan mij voorbij gaat... Ik vond (let op: vond) Intermediair altijd een mooi en statig merk, maar daar doet deze campagne behoorlijk afbreuk aan in mijn optiek....

    geplaatst op
  • @ David: dat had ik nou ook....Een paar keer gezien, maar geen idee meer van wie ie was.... Idee vind ik wel goed, maar uitvoering zwaar onvoldoende. Was meer uit te halen geweest, budgetkwestie??

    geplaatst op
  • Niet sterk..... Je krijgt hier geen enkel (warm) gevoel bij..... Het maakt geen enkele emotie los en dat lijkt me toch niet de bedoeling... In deze tijd zou ik als werkzoekende toch wat meer een hart onder de riem gestoken willen hebben, dat je via Intermediair een nieuwe baan kunt krijgen, maar dat mis ik volledig.

    geplaatst op
  • Deze reclame blijft niet hangen en schiet volgens mijn haar doelstellingen voorbij. Als je naamsbekendheid wil vergoten binnen de HBO doelgroep zal je toch iets meer over jezelf moeten vertellen...

    geplaatst op
  • Zinloze actie om naast Monsterboard en Nationale Vacaturebank een commercial in het leven te roepen die niets zegt. Weg gegooid geld als je het mij vraagt!

    geplaatst op
  • Het is goed dat Intermediair weer eens iets van zich laat horen, laat ik dat voorop stellen. Maar het had wel een stuk beter gekund, ja.... Ik vind de commercials van Monsterboard en de nationale vacaturebank veel meer impact en eigen smoel hebben, maar dat zijn natuurlijk wel heel andere sites, dat zijn puur vacaturesites en Intermediair is veel meer dan dat. Alleen zie je dat er dus helaas niet vanaf!

    geplaatst op
  • Het geld is idd op bij VNU zo te zien.......

    Erg matig!

    geplaatst op
  • Lijkt wel een LSD-trip....Of klink ik nu heel oud? Dacht dat Intermediair wel een stuk chiquer was?

    geplaatst op
  • @ Sjoerd: Nee hoor, er is weer nieuw geld, volgens Adformatie.... Als er geldgebrek was geweest was het tenminste nog een excuus voor deze matige lowcost commercial.....

    geplaatst op
  • Het is inderdaad zo dat je alleen maar naar die stippen zit te kijken, omdat die zo dominant aanwezig zijn en continu in beweging, dat de zintuigen al moeite hebben om dus alleen het beeld al te volgen. En de rest ontgaat zodoende ook mij volledig. En ik ben nog wel hoogopgeleid ook, dus daar ligt het niet aan! ;)

    geplaatst op
  • Prima reclame toch. De boodschap carierre maken doe je samen met intermediar kwam wel bij mij binnen. Dat niet direct duidelijk is dat het om een intermediar ;) gaat maar dat intermediar eerder hulp en ondersteuning biedt lijkt mij niet erg want als je hulp en ondersteuning zoekt ben je waarschijnlijk ook op zoek naar een andere baan. Ik vind de reclame er niet goedkoop uitzien, een stuk mooiere uitstraling dan de krantjes van intermediar dus het past wel binnen het merk.

    geplaatst op
  • De campagne kent meerdere verschijningsvormen (http://www.woedend.nl/#/nl_NL/things/460/intermediair). Leg ze er maar 'ns naast om te zien dat je het uitgangspunt op verschillende manieren kunt gebruiken. Ook in B2B-communicatie heeft de punt trouwens een prominente rol.

    Wat ik overigens met een piepkleine glimlach las was het stukje uit de review van David waarin hij schrijft "... En dat terwijl ik echt wel weet wie Intermediair is. Ik ken zelfs die stip uit het logo." Kennelijk is een stip of punt een heel passend symbool voor dit merk: de stip is er pas sinds de nieuwe campagne, als onderdeel van een kakelverse huisstijl.

    geplaatst op
  • @Marnix: dat zag ik gisteren inderdaad ook nadat ik dit stukje had geschreven. :)

    Maar zoals ik al zei heb ik deze commercial al wel vaker gezien, dus blijkbaar heb ik daardoor de stip onthouden in combinatie met het logo. Op een onderbewust niveau dus!

    geplaatst op
  • @ Marnix: ik vind de executie wel verdacht veel lijken op die frisdrankcampagne die jullie onlangs hebben ontwikkeld....Geheel geanimeerd, veel beweging van verschillende losse elementen.... Die vond ik ook al niet erg sterk, trouwens....

    geplaatst op
  • Het lijkt wel zo'n kleurenblindheidstest! ;)

    geplaatst op
  • Nou, da's toch ook merkwaardig.
    In tegenstelling tot velen ( althans, die alhier er iets over roepen, want wie zegt dat dit representatief is ) vond ik het juist alleraardigst. Het moet de doelgroep aanspreken en dat doet het. Wil niet zeggen dat ik Intermediair helemaal te wauw en te woepie vind, maar het is alweer stukken beter dan de gemiddelde wasmiddelreclame. Een nieuwe 'speler' in reclamemakend Nederland, goed voorbeeld. Kortom: er zijn ook mensen die het niet zo slecht vinden.

    geplaatst op
  • Rens, we zitten kennelijk in onze zwarte periode.

    geplaatst op
  • wat een negatieve reacties; het lijken wel concurrenten! Ik vind de uiting erg fris en een goede weg voor Intermediair! Ben benieuwd naar andere uitingen zoals print en web.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.