Facebook in VS groter dan MySpace

Facebook in VS groter dan MySpace

“Facebook is becoming the go-to social networking site for marketers. While MySpace still has a huge quantity of visitors, they are becoming less relevant.” Dat zegt eMarketer analyst Debra Aho Williamson in dit artikel over Facebook en MySpace: ‘Facebook Overtakes MySpace.’

Uit de cijfers die eMarketer bijeen raapte (eigen analyses en op basis van comScore-data) blijkt dat Facebook in mei 2009 het meest populaire social network was in de VS. Tenminste, als gekeken wordt naar unieke bezoekers. Facebook zat in total op 70,278,000 bezoekers, een stijging van 97% ten opzichte van 2008. Het bezoek aan MySpace slonk met 5 procent in diezelfde periode, tot 70,255,000 unieke bezoekers. En Twitter staat op 3.

{title}

MySpace ontsloeg vorige week 30 procent van het personeel. Zie ook: ‘Vrije val MySpace ten faveure van Facebook en Twitter’. Bereik is leuk. Maar de centen? eMarketer schrijft:

MySpace still dominates Facebook in one important respect—advertising. MySpace visitors viewed 31.8 million ads in April 2009, accounting for almost 47% of the total social network advertising space. Facebook was second, serving nearly 25 million ads and making up about 37% of the sector.

Dat is nu nog zo. Maar deze ‘revenue gap’ zal snel dichten. Gaat MySpace ten onder?


Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.