Hoe gebruik je als marketeer Facebook voor business?

Hoe gebruik je als marketeer Facebook voor business?

{title}“At this point, you have heard of social media and inbound marketing. Maybe you experimented with Twitter and checked out your kids’ Facebook profiles, and you can see the value for college students who want to make sure they’re all at the same bar on Saturday night. But why does any of this matter to you or your business?”

Ja. Het is niet gemakkelijk om het booming gebruik van social networks om te buigen tot iets bruikbaars waar je als marketeer écht iets mee kunt voor business. In onderstaande presentatie op Slideshare vind je dit gratis eBook (pdf) van Hubspot. Daarin ‘alles’ wat je als marketeer moet weten om Facebook in te kunnen zetten als tool om meer potentiële kopers te bereiken. Of te ‘beraken’ (ja,ja) zo je wilt.

Inhoudsopgave:

Part 1: Introduction to Facebook

o Welcome
o What Is Facebook?
o Why You Should Care
o Business Goals for Using Facebook

Part 2: Setting Up Your Facebook Profile

o Personal Accounts vs. Business Accounts
o A Tour of the Facebook User Homepage
o Step 1: Sign up for an account.
o Step 2: Edit your profile.
o Step 3: Join networks.
o Step 4: Connect with friends.
o Step 5: Share information.
o Step 6: Use applications.
o Privacy Settings

Part 3: Using Facebook for Business

o How to Set Up a Page
o How to Promote a Business Page
o Facebook Groups vs. Pages
o How to Set Up a Group
o How to Advertise on Facebook
o Measuring and Analyzing
o Conclusion and Additional Resources


Delen

0
0


Er zijn 6 reacties op dit artikel

  • Voor mij als marketeer absoluut waardevolle informatie!! Onze organisatie is momenteel ook druk bezig te kijken hoe we kunnen inspelen op het exponentiele gebruik van Facebook in NL, dit kan ons die 'edge' geven!
    Dank!

    geplaatst op
  • Valt me in vergelijking tot de mogelijkheden die er hier bv bij Hyves zijn erg tegen. De commerciële mogelijkheden zijn daar toch vele malen groter op dit moment.

    geplaatst op
  • @Mark: even los van de mogleijkheden, het draait uiteraard om het bereiken van de (juiste) doelgroep. En op Facebook zijn andere mensen actief dan op Hyves. Afhankelijk dus van de doelgroep zet je Hyves of Facebook, of allebei natuurlijk als je een breed bereik wilt, in.

    geplaatst op
  • Wij gebruikten voor onze workshop Social Secrets (http://www.socialsecrets.nl) ook facebook als medium. Echter werden wij hier naar een aantal weken vanaf geschopt, met de melding dat dit niet de bedoeling was van facebook?

    Tja.

    geplaatst op
  • @ Mark
    Hyves biedt inderdaad meer mogelijkheden om een merk te profileren. Daar staat tegenover dat ze bij Hyves op het gebied van online adverteren nog voornamelijk met het CPM model werken. Terwijl Facebook een CPC optie biedt. Voor branding biedt hyves daardoor prima mogelijkheden, maar in mindere mate voor marketeers die performance based willen adverteren.

    geplaatst op
  • Hoi,

    Ik had laatst op de IAM / MarCom 09 beurs deze presentatie gegeven van een Albert Heijn Web 3.0 applicatie in Facebook:
    http://www.youtube.com/watch?v=AWiTHF5bbks

    Ik ben in ieder geval door AH uitgenodigd voor een gesprek ;) Het is uiteindelijke een clickable demo in een browser. Wie het voorbeeld fysiek wil, laat een bericht achter of twitter mij op http://www.twitter.com/SimplyH

    Facebook is uniek sterk met alle mogelijkheden van activityfeeds en messaging. En het feit dat er zoveel veel mashup mogelijkheden al aangeboden worden, komen de mogelijkheden van Web 3.0 alleen maar steeds dichterbij. Maar om echt achter de mogelijkheden te komen, dan moet je zelf in Facebook gaan en applicaties uitproberen.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.