Hoe gebruik je als marketeer Facebook voor business?

4 juni 2009, 05:55

{title}“At this point, you have heard of social media and inbound marketing. Maybe you experimented with Twitter and checked out your kids’ Facebook profiles, and you can see the value for college students who want to make sure they’re all at the same bar on Saturday night. But why does any of this matter to you or your business?”

Ja. Het is niet gemakkelijk om het booming gebruik van social networks om te buigen tot iets bruikbaars waar je als marketeer écht iets mee kunt voor business. In onderstaande presentatie op Slideshare vind je dit gratis eBook (pdf) van Hubspot. Daarin ‘alles’ wat je als marketeer moet weten om Facebook in te kunnen zetten als tool om meer potentiële kopers te bereiken. Of te ‘beraken’ (ja,ja) zo je wilt.

Inhoudsopgave:

Part 1: Introduction to Facebook

o Welcome

o What Is Facebook?

o Why You Should Care

o Business Goals for Using Facebook

Part 2: Setting Up Your Facebook Profile

o Personal Accounts vs. Business Accounts

o A Tour of the Facebook User Homepage

o Step 1: Sign up for an account.

o Step 2: Edit your profile.

o Step 3: Join networks.

o Step 4: Connect with friends.

o Step 5: Share information.

o Step 6: Use applications.

o Privacy Settings

Part 3: Using Facebook for Business

o How to Set Up a Page

o How to Promote a Business Page

o Facebook Groups vs. Pages

o How to Set Up a Group

o How to Advertise on Facebook

o Measuring and Analyzing

o Conclusion and Additional Resources

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

6 Reacties

    Edward

    Voor mij als marketeer absoluut waardevolle informatie!! Onze organisatie is momenteel ook druk bezig te kijken hoe we kunnen inspelen op het exponentiele gebruik van Facebook in NL, dit kan ons die ‘edge’ geven!

    Dank!


    4 juni 2009 om 07:00
    Mark

    Valt me in vergelijking tot de mogelijkheden die er hier bv bij Hyves zijn erg tegen. De commerciële mogelijkheden zijn daar toch vele malen groter op dit moment.


    5 juni 2009 om 07:42
    Marco Hendrikse

    @Mark: even los van de mogleijkheden, het draait uiteraard om het bereiken van de (juiste) doelgroep. En op Facebook zijn andere mensen actief dan op Hyves. Afhankelijk dus van de doelgroep zet je Hyves of Facebook, of allebei natuurlijk als je een breed bereik wilt, in.


    5 juni 2009 om 08:43
    Remco de Vries

    Wij gebruikten voor onze workshop Social Secrets (www.socialsecrets.nl) ook facebook als medium. Echter werden wij hier naar een aantal weken vanaf geschopt, met de melding dat dit niet de bedoeling was van facebook?

    Tja.


    6 juni 2009 om 07:50
    Marcodekkers

    @ Mark

    Hyves biedt inderdaad meer mogelijkheden om een merk te profileren. Daar staat tegenover dat ze bij Hyves op het gebied van online adverteren nog voornamelijk met het CPM model werken. Terwijl Facebook een CPC optie biedt. Voor branding biedt hyves daardoor prima mogelijkheden, maar in mindere mate voor marketeers die performance based willen adverteren.


    7 juni 2009 om 10:59

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!