Deze commercial van de Telefoongids/Gouden Gids is al wat ouder, maar ik wilde toch graag nog even jullie mening hierover.
Credits:
Bureau: N=5
(heeft iemand de overige credits voor me?)
De doelstelling:
Duidelijk maken dat adverteren in de Telefoongids/Gouden Gids veel klanten oplevert.
De uitwerking:
We zien een slager (had iemand hem al herkend van zijn schnabbel in de Lotto-commercials?) die aan allerlei vormen van promotie doet, waaronder adverteren in de Telefoongids/Gouden Gids en daardoor zijn hele zaak vol heeft staan met klanten.
Het oordeel:
Ik vind het een erg grappige reclame. De grapdichtheid is zeer hoog en de grappen zijn ook goed. Maar ik zit een beetje met de boodschap in mijn maag. Want wie zoekt er nou in de Telefoongids/Gouden Gids naar een slager? Je weet toch wel waar de slager bij jou in de buurt zit? Eigenlijk zijn de andere vormen van promotie die we zien (flyeren, sponsoring, sampling) in mijn ogen veel beter geschikt voor een slager dan adverteren in de Telefoongids/Gouden Gids. Natuurlijk niet op de manier waarop het in deze commercial gedaan wordt, maar goed. Hetzelfde geldt trouwens voor de commercial met de visboer: lijkt me ook geen bedrijf dat je opzoekt via een gids. Doet dit wat jullie betreft afbreuk aan de commercial?