ReclameReview: Nationale-Nederlanden

29 april 2009, 07:25

Deze mooie animatiefilm met Thom Hoffman verwijst naar de actiesite Eenidealewereld.nl van Nationale-Nederlanden.

Credits:

Verantwoordelijk bij klant: Daniel Doornhein, Eliana Rivadeneira, Eric Isbrucker, Miranda Mens

Bureau: Conspiracy Concepts

Creatie: Charly Heusschen, Norbert Pollemans

Account: Bart Veen

Animatie : Addikt

Director: Jurriaan Hos

Creative Director Addikt: Koen van Ovoorde

Account: Marjoleine van Ovoorde & Doet Bierma

Soundstudio: Soundware, Joakim Abrahami

Regisseur: Addikt; Bart van Rooy

Techniek en Camera; Framewise; Martijn van Kalkhoven

Ontwerp en productie website: Just

Creative Director: Jeroen Wielaard

Art Director: Merijn Straathof

Seeding: Viral Vision; Patrick Bauduin

De doesltelling:

De arbeidsongeschiktheidsverzekering voor ondernemers van Nationale-Nederlanden promoten.

De uitwerking:

Voor het eerst speelt fotograaf en acteur Thom Hoffman een rol in een animatiefilm. De film ging op 21 april in première, tijdens de opening van de foto-expositie ‘Een ideale wereld’ die Hoffman heeft gemaakt over arbeidsongeschikte ondernemers. De foto-expositie werd georganiseerd door verzekeraar Nationale-Nederlanden. In de animatiefilm laat Hoffman zien hoe het leven in een ideale wereld is waarin je alles zomaar kan rechtzetten. Op de website www.eenidealewereld.nl zijn daarnaast de foto’s van Hoffman te zien en worden de belangrijkste resultaten gepresenteerd van een onderzoek naar ondernemerschap en arbeidsongeschiktheid. Drie van de gefotografeerde ondernemers worden de komende maanden kosteloos door Nationale-Nederlanden gereïntegreerd. Via www.eenidealewereld.nl kun je ze volgen, onder andere via een dagboek videoblogs.

Het oordeel:

Erg, erg mooi gemaaakt! En het is ook nog een goede commercial, want de boodschap komt over. De actiesite zit ook goed in elkaar en de combinatie met de foto-expositie van Thom Hoffman vind ik een originele vondst. Niet direct ‘des verzekeraars’ en dus opvallend ten opzichte van de concurrentie. Wat ik me wel afvraag is of deze web-only commercial genoeg bereik heeft voor de hele doelgroep. Maar misschien doet hij het wel zo goed (ruim 10.000 keer bekeken inmiddels) dat hij ook nog op tv wordt ingezet, wellicht in afgeslankte vorm.

David Brinks
Eigenaar bij Hardcopy

Freelance (SEO-)copywriter en mede-eigenaar van Radish Concepts. Blogt ook op Copytips.nl. Houdt van korte bio's.

Categorie
Tags

4 Reacties

    mgvandenbroek

    Zou niet direct zeggen dat dit een webonly commercial is. Hij zit prachtig in elkaar, waarom niet ook op TV? Nu ik dat zeg, moet ik lachen om mijn eigen tekst.

    Anyway: Interessant ook, dat de grote oranje N pas na 30 seconden in beeld komt. Vind wel, dat er veel verteld wordt in anderhalve minuut, maar boodschap komt zeker over.


    29 april 2009 om 07:54
    Arnoud Rademaker

    Een prachtig filmpje. Hier bedoel ik overigens niets cynisch mee. Echter, veel ondernemers werken ongeveer 55 uur per week. Velen van hen zijn niet in staat om hun eigen pensioenvoorziening goed te regelen. Daar verdienen zij weinig te weinig voor.

    Van verschillende ondernemers heb ik ook gehoord dat een ziektekostenverzekering onbetaalbaar is (geworden). Zeker nu velen ouder worden. Dat is gaat nu eenmaal samen met de opkomst van een grijze duivenmassa. Volgens mij is het dan ook heel logisch dat slechts 60 procent een verzekering heeft afgesloten. Het is de vraag of een dergelijke verzekering voor de overige 40 procent betaalbaar is.


    29 april 2009 om 08:21
    Gerrit-Jan Doorneweerd

    @Arnoud. je gooit een paar verzekeringen door elkaar. de site gaat specifiek over het arbeidsongeschiktheidsrisico (en arbeidsongeschiktheidsverzekeringen). Die verzekeren tegen ziekte (en arbeidsongeschiktheid) en niet tegen ziektekosten.

    Die arbeidsongeschiktheidsverzekeringen zijn over het algemeen inderdaad prijzig maar dat komt omdat het risico voor de ondernemer relatief groot is en de uitkeringsduur ook vaak heel lang. Grote kans, lange uitkeringsduur = hoge (aftrekbare) premie.

    Het is een fraai vormgegeven en een goed filmpje. Jammer dat de verhalen van de ondernemers niet worden verdiept; juist persoonlijke verhalen zouden de financiele impact van het risico duidelijk kunnen maken.


    29 april 2009 om 15:27
    Arnoud Rademaker

    Hoi Gerrit-Jan,

    Je hebt gelijk. Ik bedoelde inderdaad de arbeidsongeschiktheidsverzekering. Excuses.

    Groet.


    29 april 2009 om 15:43

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!