Forrester: Gezonde groei Interactive advertising

Forrester: Gezonde groei Interactive advertising
{title}

Interactive advertising gaat de komende zeven jaar stevig en gezond doorgroeien. Dat is de voorspelling van Forrester, in een nog te publiceren ‘Forrester Research Interactive Advertising Forecast’ (via MC, MarketingVox, 1to1media).

Forrester-analist en VP Shar VanBoskirk voorspelt dat interactive online advertising (display, email, mobile, search, en social media) 17 procent zal groeien per jaar, met een totale omzet van 55 miljard dollar de komende 7 jaren. ‘Overall interactive advertising spend will grow an estimated 10% - from 9% of all ad spending in 2008 to 19% in 2014,’ zei Van Boskirk tijdens de keynote op Forrester’s Marketing Forum, afgelopen vrijdag. Zo ziet de groeiontwikkeling eruit van:

  • social media 34%
  • mobile 27%
  • display 17%
  • search 15%
  • email 11%

Delen

0
0


Er zijn 1 reacties op dit artikel

  • Blijven mooie groeicijfers voor de online advertentiemarkt. Vraag me wel af in hoeverre je op dit moment zinvolle voorspellingen kunt doen.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.