Forrester: Gezonde groei Interactive advertising

28 april 2009, 04:52

{title}

Interactive advertising gaat de komende zeven jaar stevig en gezond doorgroeien. Dat is de voorspelling van Forrester, in een nog te publiceren ‘Forrester Research Interactive Advertising Forecast’ (via MC, MarketingVox, 1to1media).

Forrester-analist en VP Shar VanBoskirk voorspelt dat interactive online advertising (display, email, mobile, search, en social media) 17 procent zal groeien per jaar, met een totale omzet van 55 miljard dollar de komende 7 jaren. ‘Overall interactive advertising spend will grow an estimated 10% – from 9% of all ad spending in 2008 to 19% in 2014,’ zei Van Boskirk tijdens de keynote op Forrester’s Marketing Forum, afgelopen vrijdag. Zo ziet de groeiontwikkeling eruit van:

  • social media 34%
  • mobile 27%
  • display 17%
  • search 15%
  • email 11%

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

1 Reactie

    media

    Blijven mooie groeicijfers voor de online advertentiemarkt. Vraag me wel af in hoeverre je op dit moment zinvolle voorspellingen kunt doen.


    28 april 2009 om 09:00

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!