Techcrunch: Bloggers, stop de Hype cycle!

Techcrunch: Bloggers, stop de Hype cycle!

Sommige bloggers in The Valley roepen dat Twitter ‘done’ is omdat Oprah er nu ook op zit. Twitter is nu mainstream, let’s move on, is de gedachte. In dit artikel op TechCrunch ‘Bloggers: Let’s Band Together and Stop the Hype Cycle’ een zeer wel beargumenteerde en onderbouwde oproep van Sarah Lacy om als bloggers en journalisten nu eens te kappen met het hijgerige hypegedrag. Gartner’s Hype cycle, zo beargumenteert Lacy, is ‘one of the most destructive things’ in Silicon Valley.

“Building a company is hard. No one gets every single thing right. Bloggers harping on each mistake are like the fat guy sitting in the bleachers at a baseball game berating a star player for not hitting a homerun in every at bat.”

Het regent voorbeelden. Van het afserveren en weer de hemel in prijzen van Netscape-founder Marc Andreessen, tot het omslaan van halleluja over Cuil.com naar het torpederen van diezelfde dienst binnen enkele uren. ‘As bloggers and reporters we’re supposed to bring people reality and truth. No phase of the hype cycle is reality: Not the messiah, not the goat simply because big press has grown weary of the topic,’ sluit Lacy af. Mooi verhaal, goed statement. Voer voor discussie.


Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.