Om een film te beleven zoals die écht bedoeld is, ontwikkelde Philips ’s werelds eerste ultrabreedbeeld-tv: de Cinema 21:9. Door deze beeldverhouding kan een filmkijker thuis voor het eerst exact hetzelfde zien als de regisseur het zag toen hij de film maakte. Ter ondersteuning van de introductie van deze bijzondere tv ontwikkelde Tribal DDB een website waarvan elk facet een bioscoopervaring creëert voor de sitebezoeker. De sitelader is tegelijkertijd het titelscherm van een film, de interactieve filmmuziek gecomponeerd door Michael Fakesch, en zelfs de manier waarop een bezoeker zijn internetsnelheid instelt, alles ademt het bioscoopgevoel. Vrijdag lekte uit dat de site vandaag FWA’s Site of The Day zal zijn.
Het hart van de site, http://www.philips.com/cinema, wordt gevormd door een bijzondere film take van maar liefst 2 minuten en 19 seconden uit één stuk, geregisseerd door Adam Berg van Stink Digital. In de film zitten 3 extra films, die de kijker een stapje “terug in de tijd” meenemen, om inzicht te geven in de totstandkoming van de opnamen. Tijdens het ontdekken van de site, leren bezoekers meer over de kwaliteiten van Philips Ambilight LCD TV’s. De Director of Photography, praat over het belang van licht tijdens de opname, de Director legt alles uit over het filmformaat en de werking van Cinema 21:9 en de Visual Effects Supervisor gaat dieper in op de het belang van de beeldkwaliteit tijdens het filmproces. Daarnaast kan de bezoeker op elk moment het verschil tussen 21:9 en 16:9 ervaren, Ambilight kan aan en uit worden gezet en het is mogelijk de film “vast te pakken” (grabben) en naar voren en achteren te bewegen. De interactieve filmmuziek reageert hierop en speelt zowel voor- als achterwaarts.

Chris Baylis, Creative Director voor Philips bij Tribal DDB Amsterdam zegt: “De uitdaging was om een daadwerkelijke bioscoopervaring op internet te creëren. Een gewone film op internet zetten zou niet hebben gewerkt, we moesten een interactieve belevenis creëren die zou werken als film en tegelijk dienst doet als een fantastische website.” Gary Raucher, hoofd Integrated Marketing Communication bij Philips zegt: “We zochten naar een unieke online ervaring die past bij de introductie van een uniek product. De nieuwe Cinema 21:9 website laat filmliefhebbers volledig ervaren hoe Philips de échte bioscoopervaring naar de huiskamer brengt.”