PR-hoofdpijn op YouTube voor Domino’s

PR-hoofdpijn op YouTube voor Domino’s

{title}Jeff Coe is director international bij Sevenload. Een videoplatform, social en interactief (ik kende het niet). Op The Next Web, althans het unconference gedeelte van gisteren (The Current Web) mocht Coe het hebben over de toekomst van online video. Niet, dat hij daarover veel te melden had. Maar Coe haalde wel dit voorbeeld aan, eergisteren op AdAge: ‘Domino’s Reacts Cautiously, Quietly to YouTube Gross-Out Video’. De video is inmiddels verwijderd.

De video is smerig (medewerkers stoppen kaas in hun neus en stoppen dit vervolgens terug op de sandwiches) maar het gaat natuurlijk om de reactie van Domino’s. Dat is interessant, want de video schijnt nu al meer dan 150.000 keer bekeken te zijn (op publicatietijdstip AdAge 20.000 keer). Hoe ga je als pizzaboer om met dit debacle? Een woordvoerder, tegen AdAge:

“Any idiot with a webcam and an internet connection can attempt to undo all that’s right about the brand. Daarbij doelt de woorvoerder, Tim McIntyre, op de geweldige merkpositie die Domino’s zou hebben. ‘In the course of one three-minute video, two idiots can attempt to unravel all of that.’

Kristy, een van de ‘daders’ schreef een email:

“It was all a prank and me nor Michael expected to have this much attention from the videos that were uploaded! No food was ever sent out to any customer. We would never put something like that on you tube if it were real!! It was fake and I wish that everyone knew that!!!!”

Maar, wat deed Domino’s in deze tijden van snelle actie en reactie? Niks. AdAge schrijft, McIntyre wederom aan het woord:

‘He said the company decided not to issue a press release or post a statement online. After all, he said, the company can deal with tens of thousands of impressions, but a strong response from Domino’s would alert more consumers to the embarrassment.’

Jaja. Wie geschoren wordt, moet stil zitten. De video duikt uiteraard weer ergens op. Is het niet op YouTube, dan is het wel ergens anders. Benieuwd wat men er hier van vindt: hoe kan en moet Domino’s reageren. Of is het zo juist slim: wachten tot de storm overwaait.


Geplaatst in

Delen



Er zijn 6 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.