comScore: Facebook #1 in Europa

16 april 2009, 03:23

{title}Facebook is het grootste social network van Europa en kan rekenen op een oplopend aantal ‘aandachtsminuten’. Dat blijkt uit dit onderzoek van comScore: ‘Facebook Captures #1 Ranking in Spain for the First Time in February’. Facebook heeft zich sterk gericht op wereldwijde expansie, en dat is dus te merken: ‘the site has catapulted to the #6 ranked Web property worldwide with 275 million visitors in February, a 175-percent increase versus year ago’ meldt comScore.

De groei is het best te zien in Europa: Facebooks groei hier is 314 procent met bezoekersaantallen ie oplopen tot 100 miljoen unieke bezoekers. Het bezoek groeit, maar de bezoektijd ook. Een gemiddelde gebruikers besteedt 3 uur per maand aan Facebook. In februari 2009 claimt Facebook 4,1 procent van alle bestede online minuten. ‘Facebook also accounts for a full 30.4-percent of minutes spent in the social networking category, up from 12.3 percent a year earlier’, schrijft comScore.

{title}

“Facebook has very quickly taken a leading position across most of the European social networking market despite having a strong foothold in just a few European countries one year ago,” zegt Mike Read, Managing Director in Europa bij comScore. “Over the course of the past year, it has climbed the rankings in virtually every market and taken over the top position in several. Most recently, Facebook grabbed the top position in Spain after nipping at the heels of a leading local player for the past several months.”

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!