TechCrunch: Marktanalyse Chinese Social Networks

TechCrunch: Marktanalyse Chinese Social Networks

{title}

Keken we ‘vroeger’ vooral naar de VS voor future trends, tegenwoordig lijken de ogen nogal eens gericht op China. Deden ze ook bij TechCrunch, in dit uitgebreide artikel over de stand van zaken rondom Chinese social networks: ‘Chinese Social Networks ‘Virtually’ Out-Earn Facebook And MySpace: A Market Analysis’. Het betreft een gastpost, geschreven door George Godula, David Li, en Richard Yu.

“While companies like Facebook struggle to conquer market share in China and to create viable business models everywhere, their Chinese clones have built lucrative cash machines literally earning billions of dollars a year. Unfortunately, adopting Chinese methods may not help American social networks due both to cultural differences in Chinese user behavior and industry practices. Below is our analysis of the Chinese social networking scene.”

De groei van social networks als 51.com, Xiaonei en QZone is gigantisch, en dat komt niet alleen door het enorme potentiele volume aan bezoekers. Vooral ook, doordat Chinezen een veel hogere tolerantie hebben voor ‘intrusive app invitations’. Dat is dus cultureel bepaald. Hierdoor ontstaat de enorme virale groei. Godula, Li en Yu sluiten af met de volgende opmerking:

Like during the American gold rush in 1849, where Chinese merchants prospered while most prospectors went bust in search of striking gold, it appears that building viable, scalable businesses for Social Networking sites may still be an ancient Chinese secret for Westerners.

“Viable” en “scalable”. Kunnen we inderdaad nog wat van leren!


Delen



Er zijn 1 reacties op dit artikel

  • Inspiratie kwam trouwens via @marcvanderchijs. Heb het even kort gehouden, omdat het hele artikel erg sterk in elkaar zit, en het lezen, dus je tijd, meer dan waard is.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.