Campaignspotting met ICblog (4): Ja? En nou?

Campaignspotting met ICblog (4): Ja? En nou?
{title}

Op ICBlog houden we je dagelijks op de hoogte van de meest opvallende interactieve campagnes van Nederlandse bodem. Zo helpen we je om op eenvoudige wijze bij te blijven, inspiratie op te doen en kennis te maken met interactieve bureaus en hun werk. Vandaag voor de vierde keer de leukste campagne van afgelopen week. Mét een toelichting van Marjolein Poot van Hi Communicatie.

Deze week bekijken we een campagnegame waarmee Hi internet op mobiel onder de aandacht brengt. Misschien heb je de tv-commercial al gezien waarin een paar kerels alles (inclusief kleren) verliezen met pokeren en in hun ondergoed op straat worden gezet met enkel nog hun mobiel in de hand. “Ja? En nou?

In de game gaat het verhaal uit de commercial verder. De game is een filmpje waarin je in een snelle en spannende achtervolging opzoek gaat naar je verloren kleding, schoenen en horloge. De snelle scènes, loslopende criminelen en de manier waarop deze worden voorgesteld, doen denken aan de film Snatch van Guy Ritchie.

Onderweg kom je in lastige situaties terecht die je alleen met internet op je mobiel kunt oplossen. Wat gebruik je bijvoorbeeld als je een taxi nodig hebt? Google, de Rabobank of Nu.nl? In totaal zitten er vijf keuzemomenten in de film. Selecteer de juiste site en kom een stap dichter bij je verloren spullen. De moraal van dit verhaal? Met internet op je mobiel heb je altijd een oplossing bij de hand.

“Het doel van de campagne is met name om mensen bekend te maken met de relevantie van internet op je mobiel en hoe onhandig het is als je het niet hebt,” zegt Marjolein Poot van Hi Communicatie. “We hebben gezien dat mensen nog niet altijd het nut daarvan inzien totdat ze zien wat ze er mee kunnen.”

De banners zijn onder andere geplaatst Hotsms.com, GeenStijl en MSN Messenger. “We zetten heel getarget op jongeren in. Het concept is aan de doelgroep voorgelegd zodat zij daarop konden reageren en op basis daarvan ontwikkelden wij de campagne door.”

Poot vertelt dat de film uit kostenoverwegingen in één (hectische) nacht is gedraaid, wat de nodige spanning op de set met zich meebracht. Maar het resultaat mag er wezen, vindt ze zelf. “Ik hoopte heel erg dat we het zouden gaan halen, want het moest in een nacht. Ik denk echt dat er gewoon topwerk is geleverd. Op het laatste moment moesten we zelfs nog van locatie wisselen vanwege het slechte weer, maar achteraf was deze plek zelfs nog beter.”.

CampaignCredits:
Online: http://www.hi.nl/jaennou
Idee gebaseerd op themacampagne en concept: FHV/BBDO
Concept online: Red Urban / Van Wanten
Productie film: Wenneker.tv
Audio: Big Orange
Technische realisatie: Red Urban
Klant: Hi


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.