Traffic4u Search Index Q4 2008

17 februari 2009, 06:27

Uit de resultaten van de meest recente Traffic4u Search Index Travel van het vierde kwartaal van 2008 blijkt, dat de CPC (Cost per Click) in deze periode niet is gedaald. Dat is, zo meldt het persbericht: ‘een signaal dat aanbieders veel vertrouwen hebben in het adverteren in zoekmachines.’

In Q4 2007 was er nog een lichte daling te zien in de gemiddelde CPC (-3 procent) terwijl er in Q4 van 2008 een lichte stijging geconstateerd is van 4 procent. Uit het persbericht: ‘Dit is opmerkelijk te noemen aangezien in Q4 van 2007 de kredietcrisis in Europa nog niet was aangekomen, en de kredietcrisis in Q4 van 2008 op volle toeren was. Waar veel bedrijven verliezen lijden en de hand op de knip houden op het gebied van marketing, lijkt het adverteren in zoekmachines niet in populariteit te dalen.’

Uiteraard is dé grote oplossing voor alles dus zoekmachinemarketing, aldus Traffic4U. Maar uit de Search Index kwam ook naar voren, dat de reisbranche zich nog niet goed bewust is van de marketing activiteiten van bijvoorbeeld hotels

”Met onder andere advertentiecampagnes in zoekmachines proberen deze om de consument rechtstreeks te laten boeken. Opvallend hierbij is dat een groot deel van de touroperators hun gehele reisaanbod nog niet online hebben staan. Uit onze cijfers blijkt duidelijk dat de Nederlandse consument zich vanaf 2e kerstdag zeer actief begint te oriënteren op de aankomende zomervakantie. Doordat veel operators hun aanbod op die datum nog niet online hebben staan, moet de consument het doen met een beperkt aanbod.”

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

4 Reacties

    Bart

    “Uiteraard is dé grote oplossing voor alles dus zoekmachinemarketing, aldus Traffic4U”

    Wij van WC eend adviseren WC eend! 😀


    17 februari 2009 om 08:21
    André Scholten

    @Bart: je hebt gelijk, het ligt ook zeker wel een stuk genuanceerder dan het hier staat 🙂


    17 februari 2009 om 09:35
    Paul Hottinga

    Hoe wordt deze Index bepaald, is daar meer informatie over te vinden?


    17 februari 2009 om 17:30

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!