Traffic4u Search Index Q4 2008

Traffic4u Search Index Q4 2008

Uit de resultaten van de meest recente Traffic4u Search Index Travel van het vierde kwartaal van 2008 blijkt, dat de CPC (Cost per Click) in deze periode niet is gedaald. Dat is, zo meldt het persbericht: ‘een signaal dat aanbieders veel vertrouwen hebben in het adverteren in zoekmachines.’

In Q4 2007 was er nog een lichte daling te zien in de gemiddelde CPC (-3 procent) terwijl er in Q4 van 2008 een lichte stijging geconstateerd is van 4 procent. Uit het persbericht: ‘Dit is opmerkelijk te noemen aangezien in Q4 van 2007 de kredietcrisis in Europa nog niet was aangekomen, en de kredietcrisis in Q4 van 2008 op volle toeren was. Waar veel bedrijven verliezen lijden en de hand op de knip houden op het gebied van marketing, lijkt het adverteren in zoekmachines niet in populariteit te dalen.’

Uiteraard is dé grote oplossing voor alles dus zoekmachinemarketing, aldus Traffic4U. Maar uit de Search Index kwam ook naar voren, dat de reisbranche zich nog niet goed bewust is van de marketing activiteiten van bijvoorbeeld hotels

”Met onder andere advertentiecampagnes in zoekmachines proberen deze om de consument rechtstreeks te laten boeken. Opvallend hierbij is dat een groot deel van de touroperators hun gehele reisaanbod nog niet online hebben staan. Uit onze cijfers blijkt duidelijk dat de Nederlandse consument zich vanaf 2e kerstdag zeer actief begint te oriënteren op de aankomende zomervakantie. Doordat veel operators hun aanbod op die datum nog niet online hebben staan, moet de consument het doen met een beperkt aanbod.”


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 5 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.