Buy this fuckin’ piece of shit that doesn’t work!

13 februari 2009, 12:05

Via: Vkmag. Bron: The Onion. Imagoschade voor Sony? Of ze er daar de humor van kunnen inzien? Is negatieve aandacht ook goed voor je merk? Geen idee. Maar ik heb heel, heel hard gelachen. Karlijn van den Berg dropte hem vanmorgen ook op DCGirls. Voor iedereen die een hekel heeft aan het Engelse woord “Fuck”: kijk niet.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

12 Reacties

    Koen Roumen

    Kennelijk was iemand niet erg tevreden met z’n Sony apparaat. 😉 Aangezien Sony wel telkens zeer prominent in beeld komt denk ik niet dat het een positief effect op ze heeft. Al is het wel op een dusdanig hilarische manier gepresenteerd dat men de naam Sony hierin ook wel snel vergeet, ik weet ’t niet…


    13 februari 2009 om 12:40
    mgvandenbroek

    @Koen: Misschien heeft Sony hier wel voor betaald!? Dat bedenk ik me nu pas, ik heb geen idee. Wat denk jij? Verdienmodelletje van The Onion: we zeiken je helemaal af. Maar we zeiken wel op jou en je merk.


    13 februari 2009 om 12:44
    David Huijzer

    @ Matthijs: dat is precies wat ik ook dacht: het lijkt wel of Sony zichzelf (en daarmee juist ook anderen) in de zeik neemt. Zou wel een staaltje van briljante marketing zijn.


    13 februari 2009 om 12:49
    Tim S.

    Sony zelf natuurlijk, fuckin goed gedaan van ze I must say.


    13 februari 2009 om 12:50
    mgvandenbroek

    @David/Tim: Ik weet het niet, hoor. Kan heel veel redenen verzinnen waarom een groot bedrijf als Sony dit NOOIT zou doen. Misschien es naar speuren?


    13 februari 2009 om 13:12
    Koen Roumen

    Als ik bij Sony werkte en hiertoe opdracht gaf had ik het toch wel iets anders aangepakt. Nu lijkt het alsof alleen Sony een slechte fabrikant is en de rest wel goeie machines maakt. Dat kan je toch moeilijk reclame maken noemen.


    13 februari 2009 om 13:20
    Andrei Westerink

    What a waste of time. Het is toch hopelijk niet de bedoeling dat elke middelmatige Youtubes grap aandacht gaat krijgen op Marketing Facts?

    @Marketing Facts: Ik vind dit niet het juiste platform voor dit soort postings maar dat is mijn persoonlijke mening.

    @Matthijs: Niet persoonlijk bedoeld. Ik probeer in dit geval bal te spelen en niet de man, want ik lees ik je postings op deze na met plezier.


    13 februari 2009 om 16:54
    Cold Coffee – Elle

    Recessie marketing!


    14 februari 2009 om 14:10
    mgvandenbroek

    “Het is toch hopelijk niet de bedoeling dat elke middelmatige Youtubes grap aandacht gaat krijgen op Marketing Facts?”

    @Andrei: Dank voor je reactie. Als jij dit een ‘middelmatige Youtubes grap’ vindt, ben ik heel, heel erg benieuwd wat je dan een echt goede grap zou vinden.

    The Onion is een site voor fake nieuws, en ze pakken op deze manier Sony behoorlijk hard aan. Tenminste, dat is wat ik eruit haal (misschien zit het wel helemaal anders). De hele video is dus inderdaad een grap, maar gemiddeld zou ik hem niet willen noemen. Hij is, wat mij betreft, namelijk ijzersterk en superprofessioneel uitgevoerd. In ieder geval technisch. En ja, dat er heel vaak ‘fuck’ wordt gezegd, dat kan je tegen de borst stuiten.

    Over wel of niet het juiste platform. Tja. Ga er maar niet vanuit, dat we dit soort video’s iedere dag aan je zullen presenteren. Maar zo nu en dan, als het zo hilarisch is… Wil ik het in ieder geval proberen. Smaken verschillen, dat voorop gesteld!


    14 februari 2009 om 15:19
    Alper Çugun

    Uiteraard is dit niet door Sony zelf gemaakt. Hoe kun je dat denken? The Onion is één van de consistent grappigste sites van het internet en dit is een goed voorbeeld.

    Waar het een gevoelige snaar raakt en wat altijd de beste komedie oplevert is dat het bijna waar is. De gemiddelde media center set-top box en vooral de overfeatured dinen die Sony maakt schijnen bijna onmogelijk te zijn in het gebruik. Laat ze daar maar eerst iets aan doen.


    14 februari 2009 om 18:49
    mgvandenbroek

    @Alper: Heb me niet verdiept in de businessmodellen van The Onion toen ik deze post schreef. Kan best zijn dat ze dit soort filmpjes in opdracht maken. Why not.

    Verder denk ik dat je de spijker op de kop hebt getikt! 😉


    16 februari 2009 om 07:38
    Andrei Westerink

    @Matthijs: You got a point. Ik moet ook weer niet te Stalinistisch denken wat wel en niet kan en ik blijf er bij dat het een middelmatige grap is maar ik ben ook behoorlijk allergisch voor waar jij juist voor hebt gewaarschuwd.. Het taalgebruik.. dus ik had het beter als een vrijdagmiddagbericht links moeten laten liggen.

    Excuus


    16 februari 2009 om 13:53

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!