Bol.com meets FABCHANNEL

4 februari 2009, 09:15

{title}Nieuws uit de muziekwereld, Bol.com en Fabchannel gaan structureel met elkaar samenwerken. De twee Nederlandse marktleiders op het gebied van respectievelijk online verkoop en online live concerten, zullen maandelijks op bol.com een compleet concert uitzenden. Kick-off was 2 februari met een concert van de Belgische artiest Milow (zie, o.a.: Parool).

Volgens directeur marketing van bol.com Michel Schaeffer, past de samenwerking uitstekend bij de strategie van het bedrijf: ‘Wij zijn continu op zoek naar manieren om onze bezoekers muziek te laten ontdekken. De samenwerking met Fabchannel is een uitstekende manier om onze miljoenen bezoekers in contact te brengen met nieuwe muziek.’

Ook oprichter Justin Kniest van Fabchannel is zeer te spreken over de samenwerking. Uit onderzoek (helaas geen bron) blijkt dat zo’n 20% van de kijkers van Fabchannel na het zien van een concert dermate enthousiast is dat ze een cd of dvd willen aanschaffen.

Justin Kniest ziet hier een kans in: “Door de samenwerking met bol.com wordt dat nu een stuk eenvoudiger. Maar misschien belangrijker nog is dat we op deze manier onze artiesten in contact brengen met een nog groter online publiek. Aangezien er op radio en televisie nauwelijks aandacht is voor live muziek, wordt internet een steeds essentiëler onderdeel van de promotie.”

Een goed voorbeeld hoe twee bedrijven elkaar kunnen versterken: een interessante manier van het zoeken en vinden van nieuwe afzetmogelijkheden bij misschien een nieuw publiek. Wil je ook aanschuiven? De concerten zijn op bol.com via de speciale ‘Concert van de Maand’ pagina te vinden. Vanaf 1 maart kunnen bezoekers van bol.com het uitverkochte concert van Novastar bekijken. Via Nu.nl en bol.com.

Bram Fasseur
Product Leader bij Fast Forward Thinking

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!