Pew: Percentage volwassenen VS op social networks verviervoudigd

28 januari 2009, 07:34

{title}

‘One third (35%) of American adult internet users have a profiel on an online social network site, four times as many as three years ago, but still much lower than the 65% of online American teens who use social networks.’ Dat blijkt uit dit rapport van PEW (pdf), via Twinkle en Telecommerce. En zie ook: ‘Social Networks Grow Up: More Adults Connecting Online.’ In het begin van het rapport regen het cijfertjes, die een prima indruk geven van de stand van zaken. Hieronder een paar highlights, en dit is de ‘main finding’:

‘Adults are much less likely than teens to have a profile on a social network website. About three in ten (35%) adult internet users age 18 and older have a profile on a social networking site like MySpace, Facebook or LinkedIn. Meanwhile, teenagers are roughly twice as likely as adults to use these sites: among teens 12 to 17 years old, 65% have a profile on an online social network.4 Despite comparatively lower levels of social network use, usage of social network sites by adults has increased markedly over the past four years.’

Stand van zaken:

  • 75 procent van alle online volwassenen tussen de 18 en 24 heeft een profiel op een social network site
  • 57 procent van alle online volwassenen tussen de 25 en 34 heeft een profiel op een social network site
  • 30 procent van alle online volwassenen tussen de 35 en 44 heeft een profiel op een social network site
  • 19 procent van alle online volwassenen tussen de 45 en 54 heeft een profiel op een social network site
  • 10 procent van alle online volwassenen tussen de 55 en 64 heeft een profiel op een social network site
  • 7 procent van alle online volwassenen van 65 jaar en ouder heeft een profiel op een social network site

Ik heb het geloof ik wel eens eerder gezegd: de PEW-onderzoeken zitten goed in elkaar. Print it! Hier nogmaals de link (pdf) 😉

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

5 Reacties

    Remco de Vries

    “…adult internet users have a profiel on …”

    Have a profiel? cool.

    Ik betrapte mijn vader (52) er laatst op dat hij er over zat te denken om een Hyves profiel aan te maken, ik heb hem maar even raar aangekeken. Bleek dat hij meer iets in de trend van een blog zocht, gelukkig.


    28 januari 2009 om 08:07
    mgvandenbroek

    @Remco: oi, die e moet even een tikkie naar rechts 😉

    Mijn vader is bijna 58 en heeft ook een hyves-account. Kreeg laatst de vraag óf hij iets met LinkedIn moet. So why not. Al die babyboomers kunnen gezellig met elkaar gaan Hyven hoor. Als die toko tenminste niet tussen nu en een jaar failliet is ;-0


    28 januari 2009 om 08:16
    Remco de Vries

    Dan nog, mijn vader op hyves, ik weet het niet hoor.. Het voelt zo verkeerd ;p


    28 januari 2009 om 08:33
    mgvandenbroek

    @Remco: nahh. Verkeerd? Komt door al die smileys. Da’s niet direct, waar je een grijsaard (sorry, paps) mee associeert.


    28 januari 2009 om 08:45
    Paul

    ik kwam een tijdje terug bij mijn oma in het ‘verzorgingstehuis’met mijn laptop en de eerste oudere heer die ik tegenkwam vroeg direct: “moet je op internet? we hebben hier wifi” en even later bleek de man (ver in de 80) dagelijks te beginnen met een kop koffie en de nieuwste filmpjes op youtube. Mooie vent.

    Even over de cijfers, iemand een idee of er ook dergelijke cijfers van NL danwel europa zijn?


    29 januari 2009 om 13:25

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!