Onderzoek webwinkels naar de inzet van zoekmachinemarketing in 2009

Onderzoek webwinkels naar de inzet van zoekmachinemarketing in 2009

{title}In het kader van de Webwinkel Vakdagen vindt ook dit jaar weer onderzoek plaats naar het gebruik van zoekmachinemarketing door de e-commerce branche in Nederland en België. Het onderzoek is een initiatief van de organisatie van de Webwinkel Vakdagen 2009 en zoekmachinemarketingbureau Traffic Builders. Dit jaar wordt het onderzoek uitgevoerd door MarketShare.

Klik hier om direct aan het onderzoek deel te nemen en gratis het onderzoeksrapport te ontvangen.

Doel van het webwinkel onderzoek
Doel van dit onderzoek is om in het kader van de Webwinkel Vakdagen 2009 inzicht te krijgen in de online marketing instrumenten die door de thuiswinkelbranche worden ingezet. Waar het onderzoek van 2008 online marketing in de breedte behandelde, is er dit jaar in het bijzonder aandacht voor het onderwerp ‘zoekmachinemarketing’.  De resultaten van het onderzoek worden geanonimiseerd bekend gemaakt op 28 en 29 januari tijdens de Webwinkel Vakdagen 2009 in de Jaarbeurs in Utrecht.

Belangrijke inzichten voor webwinkel marketeers
Het onderzoek naar zoekmachinemarketing door webwinkels wordt jaarlijks uitgevoerd door Traffic Builders in samenwerking met de Webwinkel Vakdagen. Als (online) marketingverantwoordelijke van een webwinkel kunt u zo uw zoekmachinemarketingstrategie en -budget toetsen aan andere webwinkels. Naast webwinkels staat het onderzoek ook open voor o.a. de reiswereld en financieel dienstverleners, kortom; alle e-commerce initiatieven die gericht zijn op het online tot stand brengen van een transactie gericht op de consument. Alle respondenten ontvangen gratis het onderzoeksrapport met de belangrijkste conclusies en cijfermateriaal per e-mail.

Wilt u ook gratis het onderzoeksrapport ontvangen? Klik dan hier om aan het onderzoek deel te nemen.

Webwinkel Vakdagen
De Webwinkel vakdagen worden dit jaar voor de derde maal op rij georganiseerd door O.G.Z.. Het is inmiddels uitgegroeid tot het grootste e-commerce evenement van Nederland en combineert een beursvloer met circa 35 interessante sprekerssessies over tal van onderwerpen op het gebied van e-commerce en online marketing.

Bezoek van de Webwinkel Vakdagen is gratis bij voorregistratie. Klik hier om u aan te melden.


Delen

0
0


Er zijn 5 reacties op dit artikel

  • @ Wolter: ik heb zelf geen eigen webshop, maar adviseer webshops juist over online marketing. Dus graag zou ik ook de resultaten van het onderzoek ontvangen, hoewel ik dus vanwege mijn andere achtergrond niet mee kan doen aan het onderzoek. Kan dat? (Ik ben natuurlijk ook aanwezig op de WW Vakdagen..)

    geplaatst op
  • @Gitta: een samenvatting van de belangrijkste bevindingen wordt sowieso online gepubliceerd. Maar neem na publicatie gerust even contact met me op, dan kijk ik wat ik kan doen.

    geplaatst op
  • Hetzelfde als Gitta geldt voor mij ;)

    Hoewel ik wel van plan ben om de webwinkel vakdagen te gaan bezoeken. Presenteer je dit onderzoek daar ook?

    geplaatst op
  • @Michel: in elk geval de belangrijkste bevindingen inderdaad.

    geplaatst op
  • Ik zou ook graag de uitkomst van dit onderzoek ontvangen, al ben ik van mening dat zoekmachinemarketing begint met seo, waarvan een belangrijk gedeelte linkbuilding is.

    Goed artikel bedankt!

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.