• Usability & design
    wordt gesponsord door

Vooruitblik: webanalytics recessie bestendig? (poll)

Vooruitblik: webanalytics recessie bestendig? (poll)

Webanalisten zoeken websiteWekelijks geeft Webanalisten.nl hier op Marketingfacts.nl een samenvatting van het belangrijkste nieuws op haar website. Webanalisten.nl bevat informatie en praktijktips uit de webanalyse en marketing optimalisatie wereld. Webanalisten.nl informeert je niet over hoe je bezoekers naar je website krijgt, maar juist hoe je zorgt dat je (meer) waarde uit het bezoek haalt! Door deze wekelijkse samenvatting van belangrijkste artikelen blijf je ook via Marketingfacts.nl op de hoogte.

Deze week geen samenvatting vanwege de vakantietijd, maar een vooruitblik gebaseerd op een uitgevoerde enquete onder 251 Direct Marketing Association leden in de VS. Wat verwachten zij voor 2009 ten aanzien van mensen en middelen voor webanalytics binnen hun organisatie? In dit artikel op marketingfacts.nl een poll om eens in Nederland en België te peilen hoe de vlaggen er voor hangen.

De resultaten uit de VS zoals gepubliceerd op webanalytics demistified:

Over investeren in technologie en tools:

  • 36% zegt meer te gaan uitgeven dan zij deden in 2008
  • 50% zegt ongeveer evenveel te gaan uitgeven
  • 14% zegt in 2009 minder te gaan uitgeven

Over mensen en middelen voor webanalytics projecten

  • 26% zegt meer te gaan uitgeven dan zij deden in 2008
  • 70% zegt ongeveer evenveel te gaan uitgeven
  • 4% zegt in 2009 minder te gaan uitgeven

Betreffende webanalytics in het algemeen binnen de organisatie

  • 47% zegt dat senior management webanalytics ziet als een prioriteits investering
  • 29% zegt dat senior management webanalytics beschouwt als een normale investering
  • 24% geeft aan dat senior management weinig inzicht heeft in webanalytics

Onze eigen poll loopt af op 5 januari 2009 17.00. Consultants: gewoon stemmen op wat je onderneemt voor je eigen website, niet die van de klant!

 


Delen

0
0


Er zijn 1 reacties op dit artikel

  • Denk juist dat in lastige tijden webanalytics de key is om een goede performance/roi te kunnen realiseren.

    Webanalytics beter organiseren zou het toverwoord moeten zijn om dit te realiseren. Of dit met meer budget of efficiëntere inzet moet is de vraag.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.