De Postcode Kanjertruck verbouwt je homepage

De Postcode Kanjertruck verbouwt je homepage
{title}

Een homepage-takeover, maar dan nét even anders. De Nationale Postcode Loterij laat de komende weken een rode truck over het internet rijden. De truck, met daarop erg groot “27,9 miljoen” (want dat is de prijs die je met de PostcodeKanjer kunt winnen) rijdt dwars door je scherm. De actie is bedacht door MediaMonks. Media Contacts tekent voor de media planning en inkoop en rich media technologie wordt verzorgd door Adrime.

Er is een actiesite, met een game, een banner campagne en een ‘nooit eerder vertoonde homepage take-over die gebruik maakt van de live content op de betreffende website. Vandaag rijdt de truck over Telegraaf.nl, verder deze week op Marktplaats en volgende week op de homepage van MSN,’ zo valt te lezen in het persbericht. Je kunt de Postcode-truck ook op jouw website laten langskomen.

Nomkwazi Hooplot, manager online marketing van de Nationale Postcode Loterij vindt:’Zo’n grote prijs verdient speciale aandacht en met deze campagne moet dat zeker lukken.’

Victor Knaap, algemeen directeur MediaMonks is lááiend enthousiast: ‘Het is fantastisch dat de Postcode Loterij een dergelijk vernieuwend bannerconcept aandurfde. Een high impact prijs (de Kanjer van 27,9 miljoen) verdient een high impact campagne!’

Vernieuwend? Mwah. Je zou kúnnen zeggen (even geheel in Fox News style): Het is gewoon een opdringerige, niet-wegclickbare, pusherige, traditionele-in-je-strot-duw-marketingactie in een nieuw, verfrissend jasje. Of is dit gewoon gááf gedaan? En snapt de auteur dezes er weer geen klap van… Ik heb al ergens gehoord: “Hij is goed!!!!!” van iemand die er best wel verstand van heeft. Ik vond déze actie van MediaMonks in ieder geval leuker.


Geplaatst in

Delen



Er zijn 20 reacties op dit artikel

  • Gewoon irritant? Ja.

    Maar het concept van de vrachtwagen ook op jouw website laten langskomen, dus geplande stops overal op internet, vind ik eigenlijk best leuk.

    Het blijft verder wel net zo pusherig voor de gebruiker als alle soortgelijke screenads.

    geplaatst op
  • Belachelijk, deze beeldschermvervuiling. Je bent gewoon ordinair geil op geld als je zo'n advertentie op je eigen website toelaat. Bah.

    geplaatst op
  • Niet wegklikbaar ook nog eens? Dan gaat dat tabje/venster dicht, en bezoek ik die site niet meer. Dat "goed gedaan" was misschien technisch bedoeld oid, maar als bezoeker zit ik hier absoluut niet op te wachten.

    geplaatst op
  • Ik vind hun papieren spam al erg genoeg en met dit soort acties wordt mijn goodwill richting de Postcode Loterij er niet beter op. Nu weet ik zeker dat ik de rest van mijn leven niet meedoe aan de PCL.

    geplaatst op
  • Ik, als banner-liefhebber, vind het geheel mooi uitgevoerd. De banner zit in een rotatie neem ik aan, dus niet elke keer als je op bovenstaande websites komt zal de banner zichtbaar zijn.

    Out of the banner-uitingen worden steeds beter! Banners zijn nu eenmaal nodig, net als advertenties in de krant. Het enige nadeel is dat je moeilijker een ad kan negeren op het internet. Dat maakt de impact/werking wellicht groter, maar ook de afkeer. Ach, het hoort erbij!

    geplaatst op
  • @Matthijs: leuk stukje! Het vernieuwende aspect zit m vooral in de homepage takeover die op de ingekochte websites draait, hier wordt live content door elkaar gegooid (dus niet een vooraf gemaakt plaatje) gisteren was dat het geval op Telegraaf.nl.

    Binnenkort op Marktplaats en MSN – dus voor de niet-lovers van homepage takeovers etc. – alvast onze welgemeende monkscuses ;]

    Telegraaf heeft nog nooit een dergelijke uiting geaccepteerd, en live content door elkaar mikken is nog niemand gelukt als je het ons vraagt.

    Volgens mij ligt de focus hier meer op de ondersteunende tool van deze campagne, nl. de actiesite waar je de truck over een willekeurige website kunt laten rijden. Dat is een klein extraatje, en zeker niet vernieuwend :]

    Op de demo link kun je volgen dat de overlayer matcht met de actuele inhoud van telegraaf.nl
    http://www.adrime.nl/files/cases/loterij.htm

    Ps. Dat ie hier niet weg te klikken is, klopt idd >> het is een nl een demo link ;]

    geplaatst op
  • Prachtig voorbeeld van hoe veel marketeers alleen denken aan 'de campagne' en totaal geen oog hebben voor de gebruiker die zich mateloos zal ergeren aan dit soort irritante rotreclame.

    Heb je eindelijk met de nodige moeite die lui zo ver gekregen dat ze je niet elke week een schreeuwende envelop met geleuter sturen, krijg je ze ongevraagd op je computer alsnog langs...

    [X] Ongeschikt

    geplaatst op
  • @Peter: Inderdaad, hoe blind moet je zijn als marketeer wanneer je denkt dat mensen dit een 'fantastisch nieuw concept' vinden terwijl het gewoon een ordinaire homepage, nee beeldscherm takeover is. Loterijen, prima, domheid mag van mij part best belast worden maar met zo'n campagne zal je naast de hoge conversie ook een grote irritatie oproepen.

    Nog een vernieuwend concept, genaamd 'Zware Crossmediale Jongens': 4 ex-criminelen met stevige knuisten komen bij mensen thuis en live-streamen hun overtuigende verkoopargumenten. Onwaarschijnlijke conversie!

    geplaatst op
  • Oh, Adrime. Die stond allang in de blocklist van OpenDNS, dus gelukkig heb ik er geen last van.

    geplaatst op
  • Ook ik kan me niet onttrekken aan de heersende tendens in de reacties. Hoe vernieuwend of fantastisch mooi een campagne ook is, zolang hij mij onnodig stoort zal ik hem niet waarderen en is de kans dat ik wegklik heel erg groot. Blijf maar netjes in de bannervakjes die er voor gereserveerd zijn en je hoort mij niet klagen (alhoewel, niet te veel flitsen graag). Zolang ik zelf nog de keuze heb of ik een reclameuiting tot me neem of negeer blijf je wat mij betreft binnen de grenzen. Dit valt daar dus duidelijk buiten.
    Hiermee doe ik overigens geen uitspraken over het eventuele succes van de campagne, die kan nog wel eens schrikbarend hoog zijn.

    geplaatst op
  • Dodelijk irritant.

    geplaatst op
  • Ontzettend irritant inderdaad. Iedere banner die aandacht moet vragen door tussen mij en de content te gaan staan die ik wil lezen is wat mij betreft een mislukking.

    geplaatst op
  • Vanuit perpectief creatief goed; vanuit perspectief gebruiker irritant. Mijn eerste reactie was vanuit perspectief creatief ;-)

    geplaatst op
  • @Marco: hoeveel verdien je met deze advertentie (na aftrek van de commissie van adfactor)?

    Levert dit genoeg op om de irritaties af te kopen? Ben ernstig benieuwd!

    geplaatst op
  • @Mark: huh? snap 'm even niet. Is deze betaald?

    geplaatst op
  • @Marco: adfactor verkoopt toch de bannerruimte van jouw site? Ik dacht dat Postcode Loterij op jouw site adverteerde maar Matthijs heeft de link http://www.degrootstekanjerooit.nl/opjouwwebsite gebruikt....

    Ik dacht dat PL ook op marketingfacts.nl had laten inkopen ;-) Ik moet mijn vraag dus aan de Telegraaf richten, maar ik gok dat ik daar na mijn artikel 'Telegraaf nummer 3 site van Nederland' geen antwoord meer krijg ;-)

    geplaatst op
  • @Mark: volgende keer wel eerst goed lezen voor je reageert! ;-)

    geplaatst op
  • Ik vind het technisch gezien wel een mooie actie, maar het idee is naar mijn inziens gewoon een rip-off.

    http://insight.m3d1a.nl/2008/12/postcodekanjer-kijkt-af-naar-nintendo/



    (Publishr zal binnenkort te vinden zijn via http://www.publishr.nl)

    geplaatst op
  • Storend. Dit soort advertenties klik ik principieel weg.

    geplaatst op
  • Mee eens, het is vaak nog zoeken naar het kruisje om e.e.a. weg te klikken ook!

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.