Marco Mur over nieuwe media Rabobank

27 oktober 2008, 09:14

Marco Mur is de manager NewMedia bij Rabobank. Hoe gaan ze om met internet bankieren (16 miljoen keer per maand), SMS-betalen, Rabobank mobiel, Ideal, Youtube kanalen, beeldbellen, Skype, Hyves, eigen videocontent, widgets, Olympische Spelen, TV site en rode knop. Alles behalve Rabobank Second Live dus!

Ik vind internet bankieren trouwens nog steeds zeer primitief. Je krijgt, al jaren, alleen maar transactie- en basisinfo. Volgens Marco Mur blijft dat de komende jaren zo.

Trendwatcher & Presentator. Momenteel CEO van http://innovader.nl wat video platform http://yubby.com creerde en http://leafplan.nl the connected car.. Voorheen partner Interimic, Venture Partner, directeur mediaplaza.nl en oprichter http://cyco.com, een software bedrijf wat technisch document management maakt met 100 mensen.

Categorie
Tags

3 Reacties

    Marcel Cramer

    Ik weet niet of je dit innovatief zou moeten noemen. Het is meer goed gebruik maken van wat er aan techniek beschikbaar is. het feit dat men het durft in te zetten vind ik wel erg moedig. Hoe reageert de Rabobank gebruiker eigenlijk hierop? Zijn daar onderzoeken naar gedaan?


    27 oktober 2008 om 09:57
    Hanzel

    Mooie initiatieven, wel veel. Ben dan ook benieuwd hoe de lokale banken worden aangehaakt. Vorig jaar heb ik een artikel geschreven over online finance in Friesland. Daarin ook de Rabobank meegenomen (Sneek/ZuidwestFriesland). Zij gaven mij aan dat de lokale webcontent nog via het hoofdkantoor wordt geplaatst. Als zulke lijnen nu nog gelden dan hou ik mijn hart vast inzake al deze ontwikkelingen. Hoe manage je dit naar lokaal niveau Marco? Hoe weten zij exact wat er online speelt als een klant toch aan de balie komt en een vraag stelt over Hyves?

    Verder ben ik ook heel benieuwd wat de Rabobank online merkt van de huidige crisis. Als klant van de Rabobank heb ik het als negatief ervaren dat op extreem slechte beursdagen (toen de crisis nog nieuws was) de optie ‘online beleggen’ zeer slecht of niet te bereiken was. Dit zal ongetwijfeld te maken hebben met grote aantallen traffic, maar goed, anno 2008 mag niet voorkomen. Kan Marco ook aangeven wat de toename van het aantal bezoekers is geweest de afgelopen maand, tegen welke problemen dat zij opliepen en welke oplossingen zij hebben geïntroduceerd (bv opschaling)?

    PS. Het genoemde artikel staat niet online maar is op te vragen via: info at onestepmore punt nl


    27 oktober 2008 om 11:30
    media

    Het blijft indrukwekkend waar de Rabobank mee bezig is; wat ik nog wel een beetje mis in het interview is de overall visie op nieuwe media. Marco, kun je daar welicht kort nog iets over zeggen? In ieder geval heel veel succes en we zien elkaar binnenkort vast wel weer een keer!


    28 oktober 2008 om 05:20

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!