Harris Interactive: Consumenten kopen minder, besparen met tegoedbonnen

13 oktober 2008, 05:36

{title}Bijna de helft van de volwassen Amerikanen (45 procent) is van plan om de komende feestdagen (jaha, het is alweer oktober) minder geld uit te gaan geven door de economische malaise. Interessante uitkomst uit het onderzoek van Harris Interactive (in opdracht van RetailMeNot, via: Marketingcharts) is dat 89 procent van de ondervraagden van plan is om met kortingsbonnen geld te gaan besparen. De broekriem gaat aan, ook en misschien juist wel voor de feestdagen (want wat valt er eigenlijk nog te vieren?)

Er wordt minder gekocht, maar wel meer via het internet. 83 procent van de Amerikanen is bereid om via het internet producten te kopen. Populairste aankopen zijn boeken (71 procent), muziek (62 procent) en elektronica (55 procent).

‘As economic pressures mount, consumers are becoming more strategic in the way they look for deals and they are using online tools more than ever. Coupon use, in particular, is on the rise and more consumers are realizing tremendous savings with online coupon websites,’ zegt Guy King van RetailMeNot.com (dat is dus een site die veel met kortingsbonnen werkt, dat je het even weet).

Hieronder een overzicht van de bespaartactieken van onze Amerikaanse medemens. Interessant rijtje, voor als je ook van plan bent om het mes te zetten in je uitgaven. 80 procent van de Amerikanen doet het zo:

  • Minder cadeaus voor minder mensen (46%)
  • Minder cadeaus voor zelfde aantal mensen (43%)
  • Zelf cadeaus maken in plaats van aanschaffen (22%)
  • Minder dure cadeaus kopen (63 %)
  • Shoppen bij discount winkels (44%)
  • Online shoppen (37%) om koopjes te vinden (32%) of om geld te besparen op benzine (24%).
  • Ruim van te voren dingen kopen om impulsaankopen te voorkomen (29%)
  • Winkelen tijdens Black Friday uitverkopen (19%)
  • Wachten tot laatste moment in hoop op meer korting (12%)

En, als er dan geshopt wordt voor minder geld, dan is de Amerikaanse consument daar steeds meer ‘web-savvy’ in.

  • 32% gebruikt prijsvergelijkingsites.
  • 25% gebruikt online couponwebsites
  • 23% gebruikt online advertenties
  • 12% gebruikt ‘bargain-tracking’ websites.
  • 5% gebruikt ‘shopping-themed’ social networks

Nu de banken omvallen, je spaarcentjes nergens meer veilig zijn, er in Amerika dollars worden bij gedrukt om het financiële systeem in leven te houden en de huizenprijzen dalen. Welke methoden gaan jullie gebruiken om geld te besparen? Gaan we weer zelf cadeautjes maken met Sinterklaas?

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

1 Reactie

    Maurice

    Ik bedoelde: http://www.goedkoperdoorkorting.nl


    11 november 2008 om 20:09

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!