Harris Interactive: Consumenten kopen minder, besparen met tegoedbonnen

Harris Interactive: Consumenten kopen minder, besparen met tegoedbonnen

{title}Bijna de helft van de volwassen Amerikanen (45 procent) is van plan om de komende feestdagen (jaha, het is alweer oktober) minder geld uit te gaan geven door de economische malaise.  Interessante uitkomst uit het onderzoek van Harris Interactive (in opdracht van RetailMeNot, via: Marketingcharts) is dat 89 procent van de ondervraagden van plan is om met kortingsbonnen geld te gaan besparen. De broekriem gaat aan, ook en misschien juist wel voor de feestdagen (want wat valt er eigenlijk nog te vieren?)

Er wordt minder gekocht, maar wel meer via het internet. 83 procent van de Amerikanen is bereid om via het internet producten te kopen. Populairste aankopen zijn boeken (71 procent), muziek (62 procent) en elektronica (55 procent).

‘As economic pressures mount, consumers are becoming more strategic in the way they look for deals and they are using online tools more than ever. Coupon use, in particular, is on the rise and more consumers are realizing tremendous savings with online coupon websites,’ zegt Guy King van RetailMeNot.com (dat is dus een site die veel met kortingsbonnen werkt, dat je het even weet).

Hieronder een overzicht van de bespaartactieken van onze Amerikaanse medemens. Interessant rijtje, voor als je ook van plan bent om het mes te zetten in je uitgaven. 80 procent van de Amerikanen doet het zo:

  • Minder cadeaus voor minder mensen (46%)
  • Minder cadeaus voor zelfde aantal mensen (43%)
  • Zelf cadeaus maken in plaats van aanschaffen (22%)
  • Minder dure cadeaus kopen (63 %)
  • Shoppen bij discount winkels (44%)
  • Online shoppen (37%) om koopjes te vinden (32%) of om geld te besparen op benzine (24%).
  • Ruim van te voren dingen kopen om impulsaankopen te voorkomen (29%)
  • Winkelen tijdens Black Friday uitverkopen (19%)
  • Wachten tot laatste moment in hoop op meer korting (12%)

En, als er dan geshopt wordt voor minder geld, dan is de Amerikaanse consument daar steeds meer ‘web-savvy’ in.

  • 32% gebruikt prijsvergelijkingsites.
  • 25% gebruikt online couponwebsites
  • 23% gebruikt online advertenties
  • 12% gebruikt ‘bargain-tracking’ websites.
  • 5% gebruikt ‘shopping-themed’ social networks

Nu de banken omvallen, je spaarcentjes nergens meer veilig zijn, er in Amerika dollars worden bij gedrukt om het financiële systeem in leven te houden en de huizenprijzen dalen. Welke methoden gaan jullie gebruiken om geld te besparen? Gaan we weer zelf cadeautjes maken met Sinterklaas?


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 2 reacties op dit artikel

  • Iedereen wil nog steeds van alles kopen, maar dan wel goedkoper !
    Dat kan heel makkelijk want overal is korting op te krijgen.
    Wij bewijzen dit al een tijdje, het enige wat wij nodig hebben is jouw offerte
    van bijv. een nieuwe auto, een nieuw bed, een (houten) vloer, etc.

    Binnen enkele dagen hoor je van ons wat het je kost met korting !!!
    Kijk snel op:[url=http://www.goedkoperdoorkorting.nl/url]

    Succes !

    geplaatst op
  • Ik bedoelde: http://www.goedkoperdoorkorting.nl

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.