Nieuwe gamecommercial Singstar van Bol.com

Nieuwe gamecommercial Singstar van Bol.com

Inmiddels is hij al weer meer dan 25.000 keer bekeken op YouTube. Niet viral genoeg voor Viral Friday, maar zeker wel het bekijken waard. Zelf vind ik de twist in bovenstaande video wel aardig gedaan. Mooi om te zien hoe een gigantische webshop als Bol.com ook online via YouTube succes probeert te bereiken (en daar dus aardig in lijkt te slagen).


Geplaatst in

Delen



Er zijn 16 reacties op dit artikel

  • Deze reclame een paar dagen terug op TV gezien. Dacht in het begin dat het over een ruige shooter ging, daarna dat het misschien wel een reclame voor Lips was (Microsoft's antwoord op Sony's Singstar) totdat het monster afgeschoten werd en je het beteuterde meisje zag. In elk geval een van de betere bol.com reclames sinds tijden!

    geplaatst op
  • Het is inderdaad niet super viraal, maar dat was waarschijnlijk ook niet de insteek van de makers. Wel een leuke commercial, zeker een die blijft hangen!

    geplaatst op
  • Ik zie 'm nog wel viral gaan. Liedje is internationaal bekend op het web en de beelden spreken voor zich. Volgende week nog eens naar het aantal views kijken.

    Oh en leuke commercial uiteraard

    geplaatst op
  • Ik vind 'm heel leuk en best viraal. Is ook eerste keer dat ikzelf iets doorstuur aan anderen. Beetje m'n eigen benchmark. Mooi contrast in de spot en geschikt voor jong en oud.

    geplaatst op
  • Kunnen we svp eerst vaststellen wat een Gamecommercial is?
    Ik dacht namelijk dat het een commercial is die met behulp van een game gemaakt is (machinima)
    Nu worden er wel steeds meer commercials gemaakt waarbij ze net doen alsof het een game is, terwijl dat echt niet het geval is - en ELKE gamer ziet dat vanaf het mooment dat het beeld begint... elke niet-gamer ziet dat niet.... voor wie is de commercial gemaakt?
    Als het voor de niet-gamer is... dan is ie briljant.
    Als ie voor de gamers is.... dan is het maar de vraag wat zij vinden van het net-niet begrijpen van wat zij doen. Zou net zo slecht kunnen vallen als Jurgen Raaiman als de verpersoonlijking van de jeugd van tegenwoordig.

    geplaatst op
  • Wat is een gamer? Wat is een niet-gamer? Van de reacties op YouTube begrijp ik dat de kenners van het genre toch even op het verkeerde been zijn gezet. Niets dan hulde voor deze erg grappige commercial. Ben echter zeer benieuwd naar de resultaten voor Bol.com ...

    geplaatst op
  • De commercial is gewoon goed, lekker luchtig en maakt ook nog eens het punt wat Bol wil maken. Echter wat ik graag zou willen weten is of dat dit nu een afgeleide is van een spelletje (niet het singstar gedeelte dus) of iets wat specifiek is gemaakt voor deze commercial :)

    geplaatst op
  • @koningwoning:
    Ik heb even een poll aangemaakt op FOK!:


    Daaruit zijn de de reacties overwegend positief bij zowel mensen die zichzelf als gamer zien als mensen die zichzelf niet als gamer zien en relatief gezien vinden meer niet-gamers de commercial niet leuk :-)

    geplaatst op
  • Weet iemand van wie het liedje is uit de waanzinnige reclame spot van Bol. com?

    geplaatst op
  • DRAGOSTEA DIN TEI
    by Haiducii
    (Also performed by O-Zone)

    geplaatst op
  • Nee, het is DRAGOSTEA DIN TEI
    by O-Zone
    (Also performed by Haiducii) :)

    geplaatst op
  • Ik zou ook graag willen weten welke spel er ook te zien is (niet het Singstar stukje dus, maar
    het schieten tussen 2 monsters). Weet iemand dit?

    geplaatst op
  • Wat is hier viraal aan?
    Het is gewoon een commercial die op internet gezet is...

    geplaatst op
  • @Sander, De 'humorfactor' maakt deze commercial viraal. Een van de weinige keren dat ik, en anderen iets hebben doorgestuurd.

    geplaatst op
  • @Remco, met alle respect maar dat is toch onzin. Dus alle grappige filmpjes die op videosites met een doorstuurmogelijkheid staan zijn virals? Die commercial is niet voor internet gemaakt, maar voor tv. En als je een beetje handige art director of marketeer bent knal je je commercials natuurlijk ook even op youtube. Dat maakt het niet meteen een viral...
    Een beter voorbeeld is deze: http://blog.scope.is/marketing_safari/2007/10/toyota-goes-vir.html
    Duidelijk gericht op een gamende doelgroep van nerds die alleen maar online zitten. En exclusief voor internet ontwikkeld...

    geplaatst op
  • Dit fimpje is erg grappig, en verassend, natuurlijk is het als TV commercial bedoeld, maar alleen het feit dat het filmpje zich nu ook al over internet, van man tot man/site tot site verspreid maakt hem al viraal. Daar hoeft hij naar mijns inziens niet exclusief voor internet ontwikkeld voor te zijn. Speciaal voor internet of niet, het filmpje maakt nog steeds het punt wat BOL wil maken, en is ook nog eens erg geschikt om te verspreiden op internet.

    En natuurlijk zijn niet alle grappige filmpjes op youtube viraal, ik denk niet dat ik dat hoef uit te leggen.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.