Nieuwe gamecommercial Singstar van Bol.com

3 oktober 2008, 04:45

Inmiddels is hij al weer meer dan 25.000 keer bekeken op YouTube. Niet viral genoeg voor Viral Friday, maar zeker wel het bekijken waard. Zelf vind ik de twist in bovenstaande video wel aardig gedaan. Mooi om te zien hoe een gigantische webshop als Bol.com ook online via YouTube succes probeert te bereiken (en daar dus aardig in lijkt te slagen).

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

16 Reacties

    Bas Vecht

    Deze reclame een paar dagen terug op TV gezien. Dacht in het begin dat het over een ruige shooter ging, daarna dat het misschien wel een reclame voor Lips was (Microsoft’s antwoord op Sony’s Singstar) totdat het monster afgeschoten werd en je het beteuterde meisje zag. In elk geval een van de betere bol.com reclames sinds tijden!


    3 oktober 2008 om 05:38
    Mark Thijssen

    Het is inderdaad niet super viraal, maar dat was waarschijnlijk ook niet de insteek van de makers. Wel een leuke commercial, zeker een die blijft hangen!


    3 oktober 2008 om 06:19
    Deef

    Ik zie ‘m nog wel viral gaan. Liedje is internationaal bekend op het web en de beelden spreken voor zich. Volgende week nog eens naar het aantal views kijken.

    Oh en leuke commercial uiteraard


    3 oktober 2008 om 07:48
    Tim de Vrind

    Ik vind ‘m heel leuk en best viraal. Is ook eerste keer dat ikzelf iets doorstuur aan anderen. Beetje m’n eigen benchmark. Mooi contrast in de spot en geschikt voor jong en oud.


    3 oktober 2008 om 09:48
    koningwoning

    Kunnen we svp eerst vaststellen wat een Gamecommercial is?

    Ik dacht namelijk dat het een commercial is die met behulp van een game gemaakt is (machinima)

    Nu worden er wel steeds meer commercials gemaakt waarbij ze net doen alsof het een game is, terwijl dat echt niet het geval is – en ELKE gamer ziet dat vanaf het mooment dat het beeld begint… elke niet-gamer ziet dat niet…. voor wie is de commercial gemaakt?

    Als het voor de niet-gamer is… dan is ie briljant.

    Als ie voor de gamers is…. dan is het maar de vraag wat zij vinden van het net-niet begrijpen van wat zij doen. Zou net zo slecht kunnen vallen als Jurgen Raaiman als de verpersoonlijking van de jeugd van tegenwoordig.


    3 oktober 2008 om 11:43
    Stefan der Veen

    Wat is een gamer? Wat is een niet-gamer? Van de reacties op YouTube begrijp ik dat de kenners van het genre toch even op het verkeerde been zijn gezet. Niets dan hulde voor deze erg grappige commercial. Ben echter zeer benieuwd naar de resultaten voor Bol.com …


    4 oktober 2008 om 10:53
    Nisses

    De commercial is gewoon goed, lekker luchtig en maakt ook nog eens het punt wat Bol wil maken. Echter wat ik graag zou willen weten is of dat dit nu een afgeleide is van een spelletje (niet het singstar gedeelte dus) of iets wat specifiek is gemaakt voor deze commercial 🙂


    7 oktober 2008 om 11:20
    Debby Lammers

    Weet iemand van wie het liedje is uit de waanzinnige reclame spot van Bol. com?


    12 oktober 2008 om 11:09
    Susan

    DRAGOSTEA DIN TEI

    by Haiducii

    (Also performed by O-Zone)


    12 oktober 2008 om 18:03
    Hans

    Nee, het is DRAGOSTEA DIN TEI

    by O-Zone

    (Also performed by Haiducii) 🙂


    17 oktober 2008 om 11:53
    Marcel

    Ik zou ook graag willen weten welke spel er ook te zien is (niet het Singstar stukje dus, maar

    het schieten tussen 2 monsters). Weet iemand dit?


    27 oktober 2008 om 09:58
    Sander

    Wat is hier viraal aan?

    Het is gewoon een commercial die op internet gezet is…


    27 oktober 2008 om 13:21
    Remco de Vries

    @Sander, De ‘humorfactor’ maakt deze commercial viraal. Een van de weinige keren dat ik, en anderen iets hebben doorgestuurd.


    27 oktober 2008 om 13:34
    Remco de Vries

    Dit fimpje is erg grappig, en verassend, natuurlijk is het als TV commercial bedoeld, maar alleen het feit dat het filmpje zich nu ook al over internet, van man tot man/site tot site verspreid maakt hem al viraal. Daar hoeft hij naar mijns inziens niet exclusief voor internet ontwikkeld voor te zijn. Speciaal voor internet of niet, het filmpje maakt nog steeds het punt wat BOL wil maken, en is ook nog eens erg geschikt om te verspreiden op internet.

    En natuurlijk zijn niet alle grappige filmpjes op youtube viraal, ik denk niet dat ik dat hoef uit te leggen.


    27 oktober 2008 om 14:32

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!