Na Live MSN TV, Adfolive TV, Pitchtalk TV, Pitch Talk in Het Gesprek wordt vandaag Blue Shots TV gelanceerd.
Blue Shots TV richt zich op professionals op het gebied van marketing, media en internet. Het informeert deze doelgroep gericht over creativiteit, technologie, marktontwikkelingen en ondernemen. Op Blue Shots TV zijn vanaf de start zes programma’s geprogrammeerd in een tweewekelijkse frequentie. Dit zijn achtereenvolgens de programma’s She (over vrouwelijke ondernemers, gesponsord door Bizner Bank), Idealize (over creativiteit, gesponsord door Ilse Media), Gurus (de talkshow rond Boris Veldhuijzen van Zanten), Curriculum Vitae (over de mens achter diens CV) en Steam (over corporate innovation). Presentatoren zijn Marianne van Leeuwen, Simone Brummelhuis, Ronnie Overgoor, Boris Veldhuijzen van Zanten, Joris van Heukelom en Han Gerrits.
Naast de vijf talkshows komt er vanaf 15 oktober een nieuwsprogramma, View the News. Uniek hieraan is dat dit programma wordt gemaakt samen met content partners die zelf hun nieuws aanleveren via de webcam. De eerste content partners die wekelijks nieuws zullen aanleveren zijn Twinkle, Dutch Cowboys, InCT, Add To Favorites en Pitch View. Marketingfacts is ook gevraagd om contentpartner te worden maar is op dit moment zelf druk bezig met het uitwerken van haar ideeen voor Marketingfacts TV.
Naast internet is het de intentie dat nog dit jaar alle programma’s van Blue Shots worden gedistribueerd via andere innovatieve kanalen. Mede-initiatiefnement Overgoor hierover: “Tot nu toe hebben we ons primair op internet als distributiekanaal gefocust en niet op ‘televisie’. Maar we zien meer en meer ‘on demand’ kanalen ontstaan die niet meer kunnen worden gezien als traditionele televisie. We willen erg graag ook via dit soort kanalen onze content gaan distribueren en het ligt in de bedoeling dit nog dit jaar te realiseren.”
Dat het neerzetten van een online TV-format geen sinecure is blijkt wel uit het feit dat alle eerdere initiatieven zijn gesneuveld en dat Marketingfacts inmiddels ook al bijna 2 jaar bezig is om techniek en format op goede manier uit te werken. Persoonlijk geloof ik niet in online praatprogramma’s van langer dan 10 minuten. Die zijn één keer leuk, maar daarna kijk ik ze niet meer hoe interessant de gasten ook zijn. Waar ik wel in geloof zijn korte, snelle uitzendingen (zoals Mobuzz TV) of echt kwalitatieve presentaties (zoals TED Talks). Ben dan ook benieuwd naar de ontwikkelingen van Blue Shots TV. Ronnie en anderen, heel veel succes en verras ons!