Het internet wordt gesloopt!

Het internet wordt gesloopt!
{title}

Een poosje terug oogste de succesvolle Hema viral veel bewondering, nu is het de beurt aan Nationalevacaturebank.nl en Nintendo Wii op Youtube!

{title}

Moeten bedrijven vaker dit soort virals inzetten, of begint het nu al een slap aftreksel te worden?


Geplaatst in

Delen



Er zijn 16 reacties op dit artikel

  • Hoewel het een beetje bekende kost begint te worden, kan ik die Wario Shake it nog wel waarderen omdat de effecten in lijn zijn met het spel en je dit niet verwacht op YouTube.

    Nationale vacaturebank is dan weer net te weinig verrassend, maar kan mij indenken dat de doelgroep dit soort effecten nog nooit heeft gezien. Oppassen om te veronderstellen dat je eigen ervaring gelijk is aan de doelgroep. Overigens zit op de nationale vacaturebank animatie een cookie waardoor je hem maar 1x ziet dus wie zijn collega het nog een keer wil laten zien; de animatie staat hier.

    geplaatst op
  • Ik ben het deels wel met Erik eens. Toen ik de Wario zeg (kreeg hem toevallig vanmorgen al in m'n mailbox), was ik echt verrast! De interactie met de pagina wordt ook pas later ingezet, dus je denkt eerst dat je een echt Youtube filmpje aan het kijken bent en dan begint het pas.

    Van de NVB werd ik echt niet warm en het was een , zo leek het bijna, budget beperkte versie van de Hema/Youtube. Nee, zo hoeven er van mij niet meer gemaakt te worden.

    Om op de vraag terug te komen of het nu een slap aftreksel begint te worden. Voor de mensen die in de markt zitten en die geattendeerd worden op dit soort dingen, ja, daar is het niets nieuws voor. Maar zoals Erik al aangeeft, ik denk dat de gemiddelde doelgroep dergelijke virals niet snel ziet.

    geplaatst op
  • Zag gisteren op de site van de telegraaf ook een reclame van Ohra in dezelfde trant. Ook omvallende producten die elkaar 'aanstoken'.

    Vind het niet origineel meer.

    geplaatst op
  • Die Wii is wel heel gaaf ja, NVB is, och, niet slecht. Inderdaad een mooie me too, maar de meeste zullen hem daar niet kennen, want lang niet heel Nederland leest de marcom blogs :)

    geplaatst op
  • De opzet van NVB is mij net wat te indringend met het geluid aan... Op zich wel aardig, maar niet spannend.

    De viral van de Wii daarentegen is erg leuk (en sluit ook nog aan bij het product dat gepromoot wordt).

    geplaatst op
  • @ Erik: denk dat je daar wel een punt hebt m.b.t. de doelgroep: die zullen waarschijnlijk verrast zijn. Ik heb deze gimmick trouwens nog niet in deze vorm gezien, waarbij een oude site gesloopt wordt en de nieuwe opgebouwd....

    Van Wii had ik verwacht dat ze dit al veel eerder bedacht hadden! Past wel erg goed bij de belangrijkste USP van de Wii.

    Wanneer komt de eerste variant voor de iPhone, waarbij de boel door elkaar gegooid wordt als je het toestel kantelt?? Of heb ik iets gemist en bestaat die al??

    geplaatst op
  • De HEMA was overigens ook niet vernieuwend, al een jaar voor de Hema campagne zag ik een vergelijkbare site, het was naar ik meen een franse provider, ik zal eens kijken of ik hem nog kan achterhalen.

    geplaatst op
  • @ Koos: Die heb ik ook gezien, was toch met die voorpagina van een krant waar alle foto's met elkaar gingen interacten? Dat er 2 zwaardvechters uit een foto sprongen en al vechtend over de voorpagina renden? Ik heb die link pas nog geprobeerd, maar die is helaas dood..... Die was heel goed gedaan en inderdaad de eerste die ik op die manier gezien heb.

    geplaatst op
  • Koos/Jan: die was van Club internet. Screenshot zit nog in dit artikel.

    Paul van Veenendaal noemde eerder overigens nog een paar voorbeelden in deze reactie bij het artikel over de viral van de Hema.

    geplaatst op
  • Is dit de reden dat je Mario-games niet op de pc kunt spelen?

    geplaatst op
  • Ja met die zwaardvechters moest ik ook direct aan denken. Zulke dingen moeten niet te vaak en als je het dan doet..zorg dan voor iets vernieuwends. Zoals die Wii is wel leuk gedaan.

    geplaatst op
  • Dat duel was briljant...Jammer dat ie niet meer live staat, kostte zeker teveel hostingkosten omdat ie door de hele wereld bekeken is als schoolvoorbeeld.... De Wii is ook heel goed gedaan. Maar voor een vrij suf product als een vacaturesite vind ik het toch grappig gedaan en is toch volgens mij nog niet vaak vertoond, dat de onthulling van een nieuwe site op die manier gedaan is. Het geeft wel mooi contrast tussen de oude en nieuwe site, die er nu dus wel beter uitkomt! Hema was ook heel erg knap gedaan, maar dus echt meer als viral bedoeld, dus wel een iets onder doel in mijn optiek...

    geplaatst op
  • Ik vind die van de Hema echt geniaal en zeer origineel! Tsja... nationalevacaturebank vind ik daar een beetje een slap aftreksel van als ik eerlijk ben. Tis wel grappig maar de originaliteit is er wel vanaf.
    Die van Nintendo daarentegen is dan wel weer erg leuk omdat de link met de game erg goed wordt gemaakt!

    geplaatst op
  • Misschien niet helemaal origineel. Maar deze viral gaat wel werken, zeker bij de doelgroep. En daar draait het natuurlijk om.

    geplaatst op
  • Toevoeging aan mijn lijst Handicapje, die je hele Hyves pagina sloopt. Zie ook Molblog.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.