ReclameReview: Holland Casino

ReclameReview: Holland Casino

Deze commercial van Holland Casino draait al een tijdje, maar hij is te leuk om over te slaan.

Credits:
Bureau: TBWA\Neboko
Productie: Czar.nl
Geluid: Earforce
Account: Astrid Witteveen, Patricia Pahladsingh
Creatie: Pim van Nunen, Bas Engels
D.O.P.: Tom Erisman
Klant:  Marcel Kalmeijer, Astrid van Kempen
Producer: Sytske Rijkens
Regisseur: Bart Timmer
RTV: Kiek Beljaars

Voor:
De commercials van Holland Casino zijn altijd grappig. Maar bij dit filmpje onthoud je de boodschap ook nog eens en dat is erg knap gedaan van de makers. Iedereen die wel eens een casino heeft bezocht, weet namelijk dat het veel leuker is om mee te doen dan om alleen maar te kijken. Die boodschap wordt hier letterlijk vertaald naar een situatie waar je normaal gesproken juist niet hoort mee te doen en dat maakt het grappig. De situatie, de casting en de boodschap… het klopt allemaal perfect.

Tegen:
Je scoort met deze commercial vast geen punten bij doorgewinterde theaterliefhebbers, maar dat risico heeft Holland Casino ongetwijfeld ingecalculeerd…


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 11 reacties op dit artikel

  • Als doorgewinterde theaterliefhebbers totaal geen gevoel voor humor hebben scoor je vast geen punten. Maar dat zullen er vast niet zoveel zijn. Een erg geslaagde commercial.

    geplaatst op
  • Op zich een leuke reclame, maar alweer veel te vaak gezien...

    Waar ik nu eigenlijk benieuwd naar ben:
    Zijn er geen campagnes bekend waarin echt goeie reclames juist slechts sporadisch uitgezonden worden om ze zo exclusiever te maken? Of is er slechts maar een klein percentage mensen dat zich snel loopt te ergeren aan herhaling?

    geplaatst op
  • @Erik: in dat geval zijn het meestal controverisiële commercials, zoals Kalou en Adam en Eva van Centraal Beheer. Die laatste is overigens niet eens uitgezonden op tv. Zo hoopt de adverteerder de buzz op gang te krijgen en als een soort van viral campagne door te zetten nadat de commercials van de buis zijn gehaald. Sonja Bakker vs Bolletje is daar ook een goed voorbeeld van.

    Feit blijft dat tv-commercials pas echt werken als ze vaak worden uitgezonden. Hoe irritant dat op den duur ook wordt...

    geplaatst op
  • "Tegen:
    Je scoort met deze commercial vast geen punten bij doorgewinterde theaterliefhebbers, maar dat risico heeft Holland Casino ongetwijfeld ingecalculeerd…"

    Volgens mij is deze commercial bedoeld om punten te scoren bij (potentiele) casinogangers en dat zijn in de regel vaak geen theatergangers... On target dus en volgens mij nog bijzonder bewust ook!

    geplaatst op
  • Deze rubriek kon ik altijd wel waarderen, maar de laatste tijd lijken er vooral 'leuke' commercials besproken te worden met veel voor en weinig tot niks tegen.

    Misschien is een andere opzet/keuze van commercials wat afwisselender?

    geplaatst op
  • ---Nog even stiekem off topic---

    Ik zag vanavond weer op SBS6 langskomen:

    De serie "De 25 meest schokkende momenten", mede mogelijk gemaakt door Jiba.

    Vorige week de vliegtuigcrash van de film Alive. Direct daarna had ik ook echt zin om een vliegvakantie bij Jiba te boeken. Deze week oa, kannibalisme. Ik geloof zelfs dat er al meerder vliegtuigrampen in voor zijn gekomen.

    Zie hier het overzicht voor nog meer mooie voorbeelden: (WTC ramp, De Challenger, De 25 grootste Eendagsvliegen, en mijn persoonlijke favoriet in dit kader: De 25 meest schokkende ongelukken aller tijden :)

    Kijk, dat je in zo'n reclameblok adverteerd, dat kan ik snappen. Maar je naam verbinden aan zo'n programma... Sorry, maar ik vind het echt een misser.

    geplaatst op
  • @David:

    Ik zag er vanavond weer een langs komen. De KNGF commercial met de blindegeleidehond van 1m breed en 2m hoog.

    Wellicht dat deze puur uit budgettair oogpunt weinig vertoond wordt, maar ik heb hem nu in een tijdsbestek van bijna een half jaar nog maar een keer of 8 voorbij zien komen. Erg sterke commercial, leuk gedaan.

    geplaatst op
  • @Erik: Die van KNGF zal inderdaad met budget te maken hebben. Maar hij valt je wel op dus! :)

    @David: Suggesties zijn altijd welkom, want een beetje afwisseling is zeker niet verkeerd. Deze rubriek is nu al een jaar op deze manier opgezet. Laat maar horen wat je in gedachten hebt!

    geplaatst op
  • In princiepe kom je reclames zo vaak tegen omdat uit onderzoek blijkt dat als je 80% van je doelgroep wilt bereiken, 50% hem echt heel vaak moet zien.
    Je moet er ook voor zorgen dat je minimaal eens per 6 weken gezien wordt, want anders zak je weg in top of mind awareness.
    Dit alles volgens mediabureau onderzoeken.

    Het enige wat natuurlijk zou moeten knagen is dat ik nog nooit een Apple ad in NL heb gezien op de TV.... en dat als je aan mensen vraagt noem eens wat computer merken dat Apple waarschijnlijk direct na HP zal komen... wellicht dat Dell ook genoemd wordt... maar dan houdt het op.
    Niet iedereen kan echter dit soort mythische merken bouwen.... daarvoor zal bovenstaande echter altijd blijven gelden. Zo niet echt, danwel dat de marketeer dit soort onderzoeken nodig heeft om zijn beslissingen te kunnen maatstaven. En zo lang de onderzoeken zijn opgezet zoals ze zijn opgezet blijf je dat houden.
    Als je je echter zo aan die reclames irriteert, dan stel ik voor een DVR te kopen - dan kun je leeker doorspoelen ;-)

    geplaatst op
  • @koningwoning:

    Een DVR? Internet is m'n DVR! ;)
    De reden dat ik bijna al geen tv meer kijk is dat je online veel minder lastiggevallen wordt met reclame die je niet kan skippen, en als we naar de trends kijken ben ik niet de enige.

    Pretty soon zal alleen nog de babyboom generatie urenlang naar reclameblokken zitten te staren (die natuurlijk steeds langer en frequenter moeten worden om het medium uiteindelijk nog rendabel te maken).

    Ik denk dat we over tien jaar eerder ingame reclames zullen zien dan op TV. Ik zit nog steeds te wachten op de eerste goede first person shooter waarin ik een blikje cola uit de automaat kan trekken voor meer health...

    geplaatst op
  • Ik moet zeggen dat Holland Casino erg leuke commercials heeft. Zit een goed marketing kantoor achter. Hebben natuurlijk ook wel wat te besteden :-)

    Ik heb nog een leuk commercial over een casino, waarin Leslie Nielsen speelt. Klik Hier voor de commercial.

    jasper

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.