ReclameReview: Andrélon

17 juli 2008, 09:59

Andrélon vindt dat je meer uit je haar moet halen en in deze commercial doet Ellen dat.

Credits:

Bureau: UbachsWisbrun/JWT

Account: Leontien Twijnstra, Michiel van de Graaff, Valerie Barth

Creatie: Martijn van der Werf, Thijs de Boer

Creative director: Bart Kooij, Nico Akkerman

D.O.P.: Menno Westendorp

Editor: Stanley Kolk

Klant: Annemarieke de Haan

Producer: Hanneke Kramer

RTV: Lucia Dondorp

Regie: Diederik van Rooijen

Strategie: Margot Bouwman

Voor:

Ik vind vooral de documentairestijl van deze commercial geslaagd. Die is op zich niet nieuw (net als de verhaallijn van ‘het-nieuwe-product-werkt-eigenlijk-iets-te-goed’), maar het is wel heel iets anders dan je verwacht bij een shampoocommercial. Verandering van spijs in dit segment juich ik dan ook van harte toe. De Andréloncommercial van vorig jaar was ook al verrassend.

Tegen:

Als je hem een paar keer gezien hebt dan heb je hem ook echt wel gezien.

David Brinks
Eigenaar bij Hardcopy

Freelance (SEO-)copywriter en mede-eigenaar van Radish Concepts. Blogt ook op Copytips.nl. Houdt van korte bio's.

Categorie
Tags

14 Reacties

    Andre Lon

    En wat is nu precies je punt?


    17 juli 2008 om 11:36
    Hardcopy

    Mijn punt: het idee is leuk, maar niet 30 keer achter elkaar.


    17 juli 2008 om 11:41
    amsterdamant

    Voor het eerst in een jaar weer in lachen uitgebarsten bij het zien van een commercial, waarvoor hulde. Mijn koopintentie gestegen? Mwah, neej, niet mijn type product. Mijn merkvoorkeur sterker geworden? Neen, wel mijn merkbeeld & de bevestiging dat het niet een merk is dat mij past. Ellen is hilarisch, but not my type of woman. Andrelon bevestigt voor mij dat het een merk is dat het vooral in de provincie goed wil doen.

    Is de commercial daarmee geslaagd? Geen idee wat de doelen waren. Waarschijnlijk ben ik de doelgroep niet, maar met de inzet van massamedia bereik je natuurlijk ook je niet-doelgroepers & daar sorteer je ook een communicatie-effect.


    17 juli 2008 om 11:48
    Jacobien

    Heel erg leuk én herkenbaar. Het is gewoon niet prettig als je haar niet goed zit en ik weet dat sommige vrouwen daar echt onzeker van kunnen worden.

    Ik vind de commercial ook in zoverre goed geslaagd dat het nog steeds een typische andrélon-reclame is, maar geestig en modern.


    17 juli 2008 om 11:54
    Rob Elbers

    Een oud gezegde in de reclame: als je niets meer weet te bedenken gooi je er dan een naakte vrouw in……….


    17 juli 2008 om 11:55
    Nol André

    Ik vind de commercial beter dan de ‘review’. Zeg dan niks, zeg. Een goeie speelfilm heb je ook na drie keer echt wel gezien.


    17 juli 2008 om 12:24
    Jacobien

    @Rob,

    Dat vind ik in dit geval niet echt opgaan. Ok, er is een naakte vrouw, maar het is niet plat of vrouwonvriendelijk.

    Als het een reclame was voor mannen en er liep minutenlang een naakte vrouw door het beeld, was het wat anders geweest.

    Daarnaast is wel sprake van een verhaal. Het naakt is functioneel om het zo maar te zeggen.


    17 juli 2008 om 12:24
    Rob Elbers

    @jacobien: Net als die naakte mannen in de Heineken Cold Commercial zullen we maar zeggen. ;o))


    17 juli 2008 om 12:43
    Arjen

    Wat maakt het nou allemaal uit? We weten toch allemaal precies wat ze er mee willen bereiken en dat doen ze toch doordat er over gepraat wordt. Punt uit.


    17 juli 2008 om 12:50
    Nol Erdna

    Geweldig! Eerste leuke Andrelonreclame.


    18 juli 2008 om 10:56
    Michael

    Wat een leuke commercial zeg! Die gaat vast hoog scoren bij de Loekie’s.


    19 juli 2008 om 18:34
    Peter

    Er is een weddenschap gaande….. Heeft ze tijden het streaken een zogenoemd ” pak” aan of niet?


    6 januari 2010 om 19:47
    Rob Elbers

    Het is knap gedaan maar ik weet 99,9% zeker dat ze een pak aan heeft die de suggestie wekt dat…. Leuk gedaan.


    6 januari 2010 om 19:58
    Rene

    Leuke reclame. Jammer dat reclames steeds vaker ingekort worden. Er moet meer reclame op tv vooral zulke leuke als deze 🙂


    22 oktober 2019 om 16:29

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!