Erik van Heeswijk nieuwe baas VPRO Digitaal

3 juli 2008, 06:14

Op Emerce lees ik vanmorgen het nieuws dat Erik van Heeswijk de nieuwe baas wordt van de afdeling Digitaal van de VPRO. Hij volgt Erwin Blom op, die voor zichzelf is begonnen (o.a. The Crowds).

Volgens Boogert van Emerce maakte Van Heeswijk zijn nieuwe functie bekend met een bericht via zijn profiel op LinkedIn. ‘Ik kijk daar erg naar uit. Het zijn immers spannende en mooie tijden voor de Nieuwe Media-journalistiek, waarin “crossmedialiteit” en “user generated content” inmiddels geen exotische toverwoorden meer zijn’ (grappig dat Van Heeswijk ze toch tussen aanhalingstekens zet).

De VPRO deed vanmorgen een persbericht uitgaan met daarin de aankondiging en een korte bio van Van Heeswijk: ‘Nieuwe Media-journalist Erik van Heeswijk is voor verschillende mediaorganisaties werkzaam geweest als adviseur, trainer en journalist, en was als docent Journalistiek en Nieuwe Media verbonden aan de Universiteit van Leiden. Binnen de NVJ vervult hij de functie van vice-voorzitter.’

Namens Marketingfacts wens ik Erik heel veel succes in zijn nieuwe functie!

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

2 Reacties

    Erik van Heeswijk

    Dank je, ik zal mijn best doen!


    3 juli 2008 om 14:21
    media

    Zag het gisteravond inderdaad voorbij komen via LinkedIn. Goed nieuws dat er een opvolger is gevonden voor Erwin Blom. Erik, ook vanuit deze kant heel veel succes en binnenkort maar eens een bak koffie gaan doen in Hilversum? Ben uiteraard benieuwd naar je visie over de ontwikkelingen op gebied van digitale media in relatie tot de publieke omroep en VPRO in het bijzonder!


    3 juli 2008 om 16:41

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!