ReclameReview: Bavaria

21 mei 2008, 12:14

Weet jij hoe Opus aan zijn enige hit ‘Live Is Life’ kwam? Deze commercial van Bavaria vertelt het je.

Credits:

Creatie: Diederick Hillenius, Poppe van Pelt (Selmore)

RTV: Violet van der Straaten

Regie: Jonathan Herman (Bonkert)

Camera: Gabor Deak

Geluid: FCWalvisch

Muziek:Gerard et Jerome/Opus

Editor:Teun Rietveld

Post & fx:Mark Kubbinga (Hectic Electric)

Voor:

De grap is gewoon goed. Het verhaal, de typetjes, de clou, het simpele nummer ‘Live Is Life’ dat ter plekke wordt bedacht dankzij een biertje… alles klopt. Als ik me niet vergis is dit de eerste commercial met de verkorte pay-off “Zo.” en je merkt dat je zelf “Nu eerst een Bavaria” toevoegt. Geslaagde zet dus. En ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik had direct weer de hele dag dit liedje in mijn hoofd.

Tegen:

Taaltechnisch gezeik misschien, maar het nummer heet ‘Live is Life’, terwijl er in de commercial steeds over ‘life’ met een f wordt gepraat…

David Brinks
Eigenaar bij Hardcopy

Freelance (SEO-)copywriter en mede-eigenaar van Radish Concepts. Blogt ook op Copytips.nl. Houdt van korte bio's.

Categorie
Tags

9 Reacties

    mgvandenbroek

    Ik heb hem laatst op tv gezien. Vind hem ijzersterk.


    21 mei 2008 om 12:44
    edwin

    ..even offttopic, de homepage ziet er niet uit in IE6....slechte marketing jongens..

    ..zeer goede reclame voor ahum slecht bier…een Belg met smaak..


    21 mei 2008 om 13:02
    Karel Geenen

    Vind hem ook erg goed. En zoals Dave al aangaf, “nu eerst een Bavaria” voeg je er inderdaad zelf aan toe (ik was eigenlijk aan het wachten op die tekst).

    Eens kijken of dat iedereen begrijpt wat ik nu ga doen:

    Zo!


    21 mei 2008 om 14:22
    Robert Siekmann

    Leuk! Ik associeer dit nummer altijd maar met 1 iemand, een voetballer…

    @ “Tegen”: Volgens mij is daar opzettelijk voor gekozen.

    Browsergebruik April 2008

    IE6: 28.9%


    21 mei 2008 om 16:01
    media

    Prachtig, maar toch net iets minder sterk als ‘biertje’.


    21 mei 2008 om 17:41
    Peter Werkman

    Prachtcommercial met veel oog voor detail waardoor het de moeite waard blijft deze te bekijken. ‘Es rockt nicht. Wir sind underground!’


    21 mei 2008 om 17:45
    Sarah Glasbergen

    Geweldige reclame! Leuk en doortastend lijkt tevens wel op die van Holland Casino. Met een beetje verliefd.. etc


    22 mei 2008 om 07:16
    Stef J.

    Leuke reclame! Geluid & beelden erg prettig. Net als Karel Geenen bedacht ik eigenlijk dat Bavaria een nieuwe slogan had bedacht namelijk: “Zo. Bavaria”..


    22 mei 2008 om 14:34

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!