• Mobile
    wordt gesponsord door

Viral Friday: Love China

Viral Friday: Love China
Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met LaComunidad, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Tips en ideeën kun je sturen naar viralfriday@marketingfacts.nl.

De nummer 1 positie in de Viral Friday Top 10 van deze week is Love China. Sinds half april hebben miljoenen Chinese MSN en QQ gebruikers massaal gehoor gegeven aan de internetactie Love China of (L)China, door een rood hart met daarachter 'China' voor hun chatnaam te plaatsen. Op plek 2, Britain's Got Talent: Michael Jackson. Operazanger Paul Potts werd dankzij Britain's Got Talent en YouTube een internet fenomeen met miljoenen hits, gaat het Michael Jackson imitator Suleman Mirza ook lukken? Shortsbus.com maakt met Trapped in an Elevator with Diarrhea de top 3 deze week compleet. Een grappige parodie op de de #1 viral van vorige week "Trapped in an Elevator for 41 Hours".

Benieuwd naar de complete top 10 van deze week? Kijk dan snel verder! Uiteraard zijn we zeer benieuwd naar jullie reacties.

Meer


Delen

0
0


Er zijn 5 reacties op dit artikel

  • 3,5 mln tot 5 mln is natuurlijk waanzinnig! En bewijst ook dat je razendsnel anderen kunt 'aansteken'. Nu ben ik persoonlijk erg benieuwd naar het effect van deze actie. Wordt dit medium door de autoriteiten voor vol aangezien? Doen ze er wat mee?

    geplaatst op
  • Damn, ik had een weddenschap deze week dat je ZooYork wel zou oppakken zonder dat we je tipte. Paul ziet alles zeiden we nog ;-) Maar je hebt 'm blijkbaar gemist. Dennis schreef over deze 'viral': "Gemerkte kakkerlakken de winkelstraat inwerpen - dit is zo bizar dat het zomaar zou kunnen aanslaan bij de doelgroep. Het Amerikaanse reclamebureau davidandgoliath doet een poging om Zoo York een 'unbreakable' imago mee te geven. En ja, dan is de link met kakkerlakken snel gelegd."

    Vergeet vooral ook niet de filmpjes op Youtube te bekijken!

    geplaatst op
  • @Marco: Dank voor je reply. Ik heb naar ZooYork gekeken ;-) maar zie niet de waanzinnige buzz er omheen (allemaal low authority blogs). Als je kijkt bij Statistics & Data zie je "#42 - Featured", wat betekent dat ze waarschijnlijk aandacht gekocht hebben om de contest te pushen en niet aandacht hebben gekregen ... Ook het aantal video responses (20) en text comments: (2,921) vind ik voor dat aantal views zeer matig.

    geplaatst op
  • Ah, heel goed, je had 'm dus niet gemist! Heb ik die weddenschap toch gewonnen ;-)

    geplaatst op
  • Wat is dat filmpje van diaree in de lift ranzig zeg. Meestal kan ik wel goed tegen dit soort dingen, maar deze is echt ranzig. Wat mij dan weer intrigreert: wat/wie is shortbus?

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.