TravellersTV: videoportal voor vakantiegangers

28 april 2008, 06:38

{title}Bij TravellersTV.com draait alles om videocontent rondom de vakantiebestemming. Het is een soort combinatie van Joost, met YouTube en enkele travelsites. Je ziet de continenten in lijstjes en op een Google map die je kan klikken. Dan start er een video over het continent en kan je inzoomen op een bestemming en ook daarbij zijn er gerelateerde videokanalen te vinden (in totaal 1200 bestemmingen en 20 lifestyle tv kanalen). Video’s hebben vaak ook begeleidende tekst. Daarbij staat bij elke bestemming een reeks knopjes voor accomodaties, food&drinks, attractions, entertainment, events, activities, transportation en shopping. Je kan alles raten, alles taggen, alles becommentarieren en alles doorsturen.

Maar…het is nog wel een echte beta, er werkt van alles af en toe wel en niet, en de content is verre van compleet, maar het is zeker de moeite waard om eens te kijken. Een heel aardig concept met veel mogelijkheden voor goede businessmodellen in de toekomst.

Op dit moment lijkt TravellersTV toch weer gebouwd rond adverteerders. Zo kan je TravellersTV.com site bekijken als full-screen en daar binnen ook de video’s weer op full-screen plaatsen. Speciaal voor mensen die deze site vanaf de bank gaan bekijken. Adverteerders kunnen hier een korte uiting voor plaatsen of een ‘mogelijk gemaakt door American Airlines’ verschijnt als de video al is gestart. Dat laatste is nog net acceptabel. Maar de toekomst voor dit soort personal holiday brands in de dop zit m in een compleet aanbod, inleven in de consument en verdienen via affiliate programma’s. Dus de consument zeer goed begrijpen (Waar ging je andere jaren naar toe? Hoe was het? Wat doen je vrienden?), inspireren en vervolgens als de klant zegt: ‘ja dit wil ik!’, dan ook gelijk de boeking regelen met zo min mogelijk extra vervolgstappen. Dan wil de klant alleen nog maar ‘ja’ zeggen en beginnen aan de voorpret. Ik denk dat TravellersTV intrinsiek de potentie heeft om tot een dergelijk type merk uit te groeien.

Ze zoeken overigens nog Europese (content) partners..

Erwin van Lun
Futurist and Angular Engineer bij Your Future Is Now!

Futurist Erwin van Lun startte op MarketingFacts in 2005, direct na publicatie van zijn boek "Van Massamerk naar Mensmerk" dat toen een nominatie kreeg voor de Marketing Literatuur Prijs. Het boek beschreef de toestand van media, marketing en merken in de toekomst van 2015 en Erwin volgde de ontwikkelingen in de eerste jaren op de voet. Nu blijkt dat zijn voorspellingen waarheid zijn geworden helpt hij mensen om zélf de toekomst trefzeker te voorspellen en heeft hij zijn voorspellingen voor 2020, 2030 en 2050 al weer klaar voor publicatie in het boek 'Utopia Manifesto 2050'. In 2009 stortte Erwin zich helemaal op Chatbots.org (http://www.chatbots.org), zijn wereldwijde industry portal op het gebied van intelligente kunstmatige karakters en in 2015 sloot hij zich aan bij het Bemer netwerk (http://yourfuture.bemergroup/nl) om mensen te helpen zichzelf te resetten: gezond, vitaal en creatief: helemaal klaar voor de toekomst! In 2017 zag hij de bezoekersaantallen van Chatbots.org weer flink stijgen en besloot dat het tijd werd voor de terugkeer naar het prachtige veld van humanlike AI.

Categorie
Tags

4 Reacties

    Laurens

    Leuk idee, maar Travelistic.com is toch al een stuk verder hiermee? Vind de site zelf ook wel erg donker..


    28 april 2008 om 14:25
    Mathijs

    Niet vernieuwend inderdaad… wij hebben eind 2006 http://www.traveltelly.com opgezet (niet afgemaakt overigens) en ik zag vandaag http://www.lonelyplanet.tv, vind ik persoonlijk een stuk mooier. Travelistic.com is veel verder en ik verwacht ook veel van Flickr.com Video. Het heeft me (tot nu toe) verbaasd dat de kwaliteit nog niet beter is… Gelukkig gaat dat snel veranderen met de HD handycams van onder de duizend euro.


    28 april 2008 om 16:42
    venturo

    so 3 years ago….. sorry erwin..


    28 april 2008 om 20:00
    ErwinVanLun

    @Albert: (hee!): no problem, ik kan ook niet alles zien. Maar als dit 3 jaar geleden is, welke concepten zijn dan nu 3 jaar verder? Dat wil ik dan wel weten. Dan gaan we daar over schrijven.


    29 april 2008 om 05:17

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!