ReclameReview: Anymobile

9 april 2008, 07:33

Anymobile laat zien dat afscheid nemen niet makkelijk is.

Credits:

Creatie: Lennart Wienecke, Hugo Rütter (New Message)

Regie: Lennart Wienecke, Hugo Rütter

Camera: Martijn van Beenen

Editor: Bas Icke (The Ambassadors)

Geluid: Rens Pluym (The Ambassadors)

Visual effects: Ton Habraken (The Ambassadors)

RTV: Pirke Bergsma, Anne Rose van Servellen

Account: Jan Has, Catherine Dijkstra

Klant: Boban Vukicevic, Jörgen Liesveld

Voor:

Het concept is niet alleen grappig, maar het klopt ook. Je mobieltje is net zo’n persoonlijk product als je auto. Daar neem je niet zomaar afscheid van. Anymobile laat een aantal manieren zien hoe je het slechte nieuws kunt brengen aan je oude mobiele telefoon. Die wordt immers op een gegeven moment vervangen. Maar gelukkig kun je er nog wat euro’s voor vangen door hem te verkopen via Anymobile. Dat maakt het afscheid nemen toch net iets makkelijker.

Er zijn naast bovenstaande commercial met de zanger ook nog filmpjes met een meisje in bed, een Marokkaan, een barvrouw en een Afrikaan.

Tegen:

Er is mij ooit geleerd dat je een goede commercial ook moeten kunnen snappen als het geluid uit staat. Dat is bij deze commercials niet het geval en dat komt juist door het verrassende concept. Je wordt eerst op het verkeerde been gezet en denkt dat het gaat om een relatie tussen twee mensen. Pas op het einde zie je dat het over mobieltjes gaat. Zelfs met het geluid aan kan daardoor verwarring of desinteresse optreden bij de kijker. Maar goed, met de juiste uitzendfrequentie ontkomt de doelgroep uiteindelijk niet aan de boodschap.

David Brinks
Eigenaar bij Hardcopy

Freelance (SEO-)copywriter en mede-eigenaar van Radish Concepts. Blogt ook op Copytips.nl. Houdt van korte bio's.

Categorie
Tags

2 Reacties

    edwin

    wegomleidingen vindt niemand niet prettig, ook niet in de reclame..originaliteit is geen gegarandeerde succesformule..


    9 april 2008 om 17:28
    Leren beleggen

    Tja, als je er voor gaat zitten komt hij wel over. Als je hem vluchtig kijkt, komt de boodschap wellicht niet helemaal over.


    10 april 2008 om 09:20

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!