Pizza.com verkocht voor 1,5 miljoen
Het ANP komt vanmorgen met het bericht dat een 43-jarige Amerikaan de domeinnaam pizza.com heeft verkocht voor ruim 1,5 miljoen euro. Hij kocht de site in 1994 voor slechts 13 euro. Chris Clark bood de site ruim een week geleden te koop aan. Het eerste bod was krap 65 euro, meldden Amerikaanse media. Clark had in 1994 nog een adviesbureau. Hij wilde destijds met de site proberen een contract af te sluiten met een pizzafirma. De Amerikaan verkocht zijn zaak in 2000, maar bleef de jaarlijkse kosten van 13 euro voor de site betalen. Onlangs hoorde Clark dat de domeinnaam vodka.com in 2006 was verkocht voor bijna 2 miljoen. “Ik dacht, waarom probeer ik niet even te kijken of er interesse is voor mijn site?” Clark zei spijt te hebben dat hij in de jaren negentig niet meer domeinnamen had gekocht. Wie de site heeft gekocht, is (nog) niet bekend.
Volgens mij hebben we allemaal spijt dat we in de jaren negentig niet meer domeinnamen gekocht hebben. 🙂
1 1/2 miljoen euro vind ik ‘leuk’ maar niet wereldschokkend. Eigenlijk een koopje voor een dergelijke domeinnaam. Als je het wegzet tegen de traffic en verdiensten die hij tot moment van verkoop had, zal de verkoopprijs misschien zelfs zwaar tegenvallen ?
Ik heb nog een paar domeinnamen (zoals vendex.com en financial-plaza.com te koop), iemand interesse? 😉
Niet? Sorry, maar 1.5 valt best mee als je kijkt naar de potentie. Ontwikkelen en vervolgens jarenlang cashen met de verzekering dat je het bedrijf Pizza.com over een aantal jaar voor minimaal 10x zoveel kunt verkopen.
Toch goede deal!
Bestel nu op onze overheerlijke Italiaanse spaghetti die bereid wordt door Italiaanse bazen en onze knapperige pizza die verkrijgbaar is in verschillende smaken, als ook onze rijstballetjes en onze foccacia die bereid wordt zoals in Puglia engevuld wordt met buffalo mozzarella en pesto. Om een bestelling te plaatsen en je maaltijd binnen een paar minuten te laten leveren, ga je naar of bel je naar +31(0)618.700.985
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!