Blogview: Verzekeringen-Online

Blogview: Verzekeringen-Online

Verzekeringen-OnlineEind 2005 zijn we op Marketingfacts gestart met een serie korte interviews (blogviews) om een beeld te schetsen van waar we in Nederland stonden met de zakelijke toepassing van weblogs en RSS. In november 2006 hebben we deze serie herhaald om de trend te kunnen schetsen. Inmiddels zijn we bijna 2,5 jaar verder, bestaan weblogs nog steeds, maar is het duidelijk dat bloggen de mediahype voorbij is. Aardig moment om de serie interviews nog eens te herhalen en te kijken waar we nu staan.

Vandaag aandacht voor Joost Hoogstrate, commercieel directeur van Verzekeringen-Online, een marktplaats voor financiele diensten. We spraken eerder met Joost in oktober 2005 en oktober 2006.

Kun je kort aangeven waar je nu staan met verzekeringen-online.nl?

Verzekeringen-Online bedient nu 150 financiële dienstverleners met leads voor allerlei verzekeringsproducten. We hebben een aantal grote verzekeraars als klant en we hebben elke maanden een groei die in de dubbele procenten ligt. We hebben meerdere sites in de lucht zoals http://www.pensioencenter.nl , www.123-rechtsbijstandverzekering.nl en http://www.123-uitvaartverzekering.nl en dat is zich nog steeds gestaag aan het uitbreiden.

Heb je de doelstellingen gehaald die je destijds hebt gesteld?

Bijna; de doelstelling was 3000 pageviews per dag en we zitten nu op zo’n 2500 pageviews per dag. Wel krijgen we veel meer reacties op de geplaatste artikelen en dat is ook belangrijk. Ook scoren de geplaatste nieuwsitems goed in de zoekmachines (meestal binnen 12 uur geïndexeerd) en dat levert weer extra bezoekers op.

Wat waren je hoogtepunten?

Hoogtepunt voor ons bedrijf was absoluut het verkrijgen van de benodigde AFM-vergunningen. Dat ging niet zonder slag of stoot en het was belangrijk voor de continuïteit in onze onderneming. Daarnaast hebben we een nieuwe backoffice gelanceerd voor onze klanten waarlangs we meer diensten aanbieden. Verder is Verzekeringen-Online nu terug te vinden in de Top 10 van de zoekmachines op de belangrijkste keywords, zoals bijvoorbeeld autoverzekering, gouden handdruk en verzekering.

Wat is je de afgelopen jaren tegengevallen en waarom?

Tegenvallers zaten in de vertraging die we hebben gehad met de vergunning aanvraag bij de AFM (Autoriteit Financiële Markten). Sinds de WFT (Wet Financieel Toezicht) van kracht is moeten ook leadleveranciers een vergunning hebben. De aanvraag heeft bij ons wel een rem gezet op een aantal initiatieven.

Waar gaat het naar toe met weblogs en waar staan jullie volgend jaar?

Weblogs zijn erg belangrijk voor ons en vervullen binnen ons bedrijf verschillende functies:

1. Distributie van content en daarmee het genereren van bezoekers
2. Communicatie met verschillende doelgroepen voor verschillende doeleinden
3. Zoekmachine optimalisatie

Zo hebben we een tijdje geleden een tweetal nieuwe weblogs gelanceerd: http://www.verzekeringskrant.nl en de ander is http://www.verzekeringsmarketing.nl . Met Verzekeringskrant willen we een nieuwssite voor de verzekeringswereld creëren om aldaar ruimte te bieden voor potentiële adverteerders én ons eigen medium creëren zodat we minder afhankelijk worden van de reeds bestaande vakbladen. Met Verzekeringsmarketing willen we heel specifiek communiceren met onze doelgroep en dat gaat op termijn functioneren als verkoopportaal van andere diensten die Verzekeringen-Online aanbiedt c.q. gaat introduceren binnen enkele maanden.

Komend jaar (2008) willen we een aantal diensten voor onze klanten introduceren die uniek zijn in Nederland en naar onze mening van grote toegevoegde waarde zijn voor onze klanten. We rekenen op een winstgroei van circa 50% t.o.v. het jaar 2007. Ook staan we op het punt om een aantal nieuwe sites te lanceren waarmee we nog veel meer leads kunnen genereren in segmenten waar onze klanten het meest naar vragen.

Joost, dank voor je reactie en uiteraard heel veel succes met Verzekeringen-Online!


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.