ReclameReview: Ben

ReclameReview: Ben
, Hardcopy
@davidbrinks

Ben is terug met een campagne in hun welbekende eigen stijl.

Credits:
Creatie: Erik Kessels, Krista Rozema, Pim Gerrits (KesselsKramer)
Strategie: Engin Celikbas
Regie: Simone van Dusseldorp
Productie: Maarten.nl
D.O.P.: Ton Peters
Editor: Peter Alderliesten@Postoffice
Sound: REC Sound
Post: Glassworks
Fotografie: Bert Teunissen
Artwork design: De Design Politie
Klant: Zsoka Horsman, Noortje Bakker

Voor:
Wat een geweldige campagne had Ben toch rond de eeuwwisseling. Dankzij de herintroductie van het merk Ben, is nu pas goed te merken hoe groot de impact van de eigenzinnige reclamecampagne eigenlijk was. Iedereen kent Ben namelijk nog en is blij dat er weer van die prachtige commercials op televisie te zien zijn. Dan heb je dus echt een wereldcampagne ontwikkeld. Heel goed van KesselsKramer dat voortgeborduurd wordt op de elementen van de ‘oude’ campagne. Het resultaat is namelijk wederom schitterend. Ben er maar trots op!

Tegen:
Helemaal niks.


Geplaatst in

Delen



Er zijn 11 reacties op dit artikel

  • Inderdaad goede commercial (wellicht iets te lang, na 1,5 minuut verslapte mijn aandacht en keek ik meer naar het beeld dan dat ik luisterde naar de tekst). Aardig ook om aan te geven wat er de afgelopen jaren allemaal is veranderd (en niet is veranderd). Eens dat ze destijds een ijzersterk merk hebben neergezet en slim van Ben om daar opnieuw gebruik van te maken.

    geplaatst op
  • Goede reclame. Inderdaad wat aan de lange kant. Ook hier dus maandelijks opzegbaar, het succes van Alice.

    geplaatst op
  • Leuk ook is de reactie van Ben vd Burg op webads.nl :)

    geplaatst op
  • Wat een diepgaande 'recensie'
    Maar eerlijk is eerlijk: Ben is het mooiste telecom merk van Nederland

    geplaatst op
  • @Derk

    Het succes van Alice? Lijkt me meer het succes van Het Net.

    Het Net was de eerste isp in Nederland die daar mee van start is gegaan en is consequent harder gegroeid dan Alice het afgelopen jaar, zeker sinds introductie van "geen vast contract"...

    Maar ja perceptie is koning zal ik maar zeggen. Knap van dat "lekkere wijf" ;-)

    geplaatst op
  • Inderdaad, leuke commercial. Maar wat betekent deze uiting nu echt? T-Mobile heeft het merk Ben niet willen laten 'verlopen' en doet gewoon ff wat... of wordt er een nieuw T-Mobile label gebouwd? If so, dan is de lading van Ben mij niet helemaal duidelijk, wordt het de challenger?

    De executie van deze campagne staat voor mij gelijk aan het toegeven van een oude fout: het killen van Ben.

    mazl

    geplaatst op
  • Zoals ik het zie:

    T-mobile=zakelijke klanten en de normale klant
    Ben= no-nonsense merk, onafhankelijk in de markt gezet (nergens een verwijzing naar t-mobile). Dit is te vergelijken met hoe bijvoorbeeld Simyo van Kpn in de markt is gezet. (goedkoop, niet ergens lang aan vast, alleen via internet te bestellen, budgetvariant onder eigen naam).
    Misschien is het zelfs een goede stap om de prepaidklanten ook onder de naam 'Ben' onder te brengen.

    Het is inderdaad een mooi merk, maar ik denk dat het vooral een concurrent van de normale t-mobile diensten gaat worden.

    geplaatst op
  • Ik ben fan!

    geplaatst op
  • De campagne is inderdaad als vanouds. De commerciële propositie is echter niet echt des Ben's. Ten eerste is het tarief p/m bij 500 minuten (NB: 500 minuten is het maximum) duurder dan bij 250min, afgerond 5 ct tegen 4 ct. per minuut. Beetje raar Je belminuten gaan niet mee naar de volgende maand, laat staan de maand erna. En als je meer belt in een maand dan in je bundel zit dan betaal 25 cent per minuut, (meer dan) 5 x zoveel. Wat dat betreft zou het me verbazen als veel mensen er toe overgaan. Maar misschien ben ik over een paar maanden wel heel erg verbaasd ;-)

    geplaatst op
  • @Alex,
    Ik snap wat je zegt. Echter, de verwijzing naar T-Mobile wordt wel expliciet in de commercial gemaakt. Wellicht zit ik ernaast, maar mijn gut zegt dat er iets niet in balans is. Misschien is Ben niet het merk voor deze propositie. Omdat Ben zo emotioneel geladen was, zou je zeggen dat er meer mee verkocht kan worden dan weggooi simkaarten.
    We'll see!

    geplaatst op
  • is dat niet een beetje preken voor eigen parochie?

    ik begrijp dat mede-marketeers een opkomende verliefdheid niet kunnen onderdrukken bij campagnes als die van Ben, maar is het voor de simpele consument niet gewoon een beetje geneuzel?

    Wat zijn de overwegingen om een mobiel abonnement af te sluiten?

    - Prijs
    - Dekking
    - Toestel (hier nvt)
    - Diensten

    Het is vloeken in de kerk, maar ik ben niet iemand die denkt dat mensen zo graag 'een gevoel' willen kopen.

    Ik was destijds een van de eerste klanten van Ben (heb nog steeds zelfde nummer en abo trouwens) en dat deed ik puur en alleen omdat het de goedkoopste manier van bellen was. Ik ergerde mij toen zelfs aan die arty-farty uitspattingen, zoals full color glossy's met alleen maar foto's van mensen met mobiele telefoons. Ik ergerde mij aan de hele campagne (ik ben ben, wie ben? tyft op)

    en nu zijn ze weer 'terug'

    lekker in de retro-trend waar ik ook al zo'n hekel aan heb
    ben verdween en ik was er niet rouwig om, ben komt terug en ik wil er niks mee te maken hebben; vervuil mijn reclameblokken niet!

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.