Simyo gebruikt de irritatiefactor om zichzelf als het simpele alternatief te positioneren.
Credits:
Creatie: Wendy Deun, Daniel te Lindert, Allard Jaspars (S-W-H)
Creatief directeur: Erik Wunsch
Account: Mariska Kloezen, Marjan Tijsen
Productiemaatschappij: Christel Palace
Regisseur: Geir Hansteen Jörgensen
RTV producer: Ineke Koornstra
Geluid: FC Walvisch
Voor:
Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar voor mij is het heel herkenbaar: ik word gek van al die keuzes die je overal kunt maken. Simyo maakt slim gebruik van dit feit om hun simpele werkwijze uit te leggen. De slogan “U houdt van keuze? Wij niet.” schopt ook lekker tegen de schenen van concurrenten die je overladen met keuzes.
Tegen:
De keerzijde van deze ‘simpele’ aanpak is dat je met heel veel vragen blijft zitten. Hoe zit dat bijvoorbeeld met die simkaart, is dat een nieuwe of je oude vertrouwde? Kun je je eigen nummer behouden? Zit je vast aan Simyo als je er eenmaal voor kiest? Een groot deel van deze vragen wordt in de FAQ op de site van Simyo beantwoord, maar het geeft dus wel aan dat het niet helemaal zo simpel is als Simyo met deze commercial doet voorkomen.