ReclameReview: Bolletje

ReclameReview: Bolletje
, Hardcopy
@davidbrinks

Krabbelt Bolletje een beetje terug met deze nieuwe commercial?

Credits:
Creatie: Lysbeth Bijlstra, Lode Schaeffer (S-W-H)
Animatie: Bob Holt
Klant: Eric Welles, Rob Willemse (Bolletje)

Voor:
Natuurlijk klopt de boodschap van de commercial als een (beschuit)bus: we zouden eens wat meer aan een ander moeten denken in plaats van aan onszelf. Leuk geanimeerd ook en met een passend muziekje.

Tegen:
Deze commercial valt helemaal buiten de nieuwe koers die Bolletje een tijdje geleden is gaan varen. Zou dat alleen voor de kerstdagen zijn geweest of zou het een begin zijn van een iets mildere communicatiekoers?


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 12 reacties op dit artikel

  • Maatschappelijk verantwoorde reclame, daar zouden meer bedrijven aan moeten doen! Dit is commercieel, maar er zit ook een boodschap in. Zouden ze vaker moeten doen, hulde!

    geplaatst op
  • Ik vind het een prachtige commercial. Ik was er serieus door geroerd.

    geplaatst op
  • Lijkt mij een eenmalige actie in verband met de feestdagen.

    Alhoewel het nu wel wat vreemd zou zijn als ze gelijk weer beginnen met hun 'Ik wil' reclames, want dat zou het geheel wat ongeloofwaardig doen overkomen.

    Zeker een goede actie en ben benieuwd hoe ze dit in de toekomst in gaan vullen

    geplaatst op
  • De uitdrukking is ofwel "Het sluit als een bus" of "Het klopt als een zwerende vinger" ;-)

    geplaatst op
  • Ik vind het een prachtige spot en ik verwacht dat ie effectief is:
    - genoeg impact (anders zouden we het er niet over hebben)
    - prima boodschap (wie is het hier nu niet mee eens)
    - positieve gevoelens (dominant bij aankoopbeslissingen) (3 van de 4 reacties hier zijn positief, @broer van...: ik kan uit jouw reactie niet goed opmaken wat je er van vind...)
    - goede merkverbinding.

    Dit laatste vind ik persoonlijk creatief het sterkste. Ondanks tegengesteld ogende boodschap is het toch weer: "Ik wil bolletje" dat blijft hangen. Ik wil dat Bolletje mij nu (zo vlak voor kerst)deze boodschap brengt. Deze spot versterk merkgevoelens voor Bolletje.

    @daan, volgende spot kan weer gewoon als vanouds zijn, no problem. De keuze van een consument voor een merk koekjes staat zo ver af van de actuele maatschappelijke problemen dat niemand verwacht dat Bolletje hier iets aan kan of zou moeten doen.

    @thomas, helemaal eens dat meer bedrijven dit zouden moeten doen. Mits goed uitgevoerd (zoals in dit geval) profiteert de afzender ook nog eens

    geplaatst op
  • @ Wouter Ik ben het met je eens dat ze gewoon zoals vanouds verder kunnen (en waarschijnlijk) zullen gaan.

    De gemiddelde consument zal het waarschijnlijk geheel voorbij gaan (zoals meeste reclames) en het zullen de meer oplettende typetjes zoals op Marketingfacts zijn die het zal opvallen en eventueel bewegen erover te schrijven.

    geplaatst op
  • @ Broer van Juf Ingrid: Volgens Onze Taal wordt de zegswijze tegenwoordig gewoon opgenomen door woordenboeken en niet meer afgekeurd. Taal verandert mee met de gebruikers... ;)

    geplaatst op
  • Inderdaad een hele mooie reclame. Mooi om te zien dat een 'simpele' commercial toch zo pakkend kan zijn.

    Ik denk ook dat het eenmalig is, maar zet mijn vraagtekens bij de toekomst van de originele campagne. Is dit misschien een test om te kijken of het niet anders(om) kan dan 'ik wil'?

    geplaatst op
  • Ik vind het na al die "Ik wil..." reclames juist erg inconsequent overkomen. Even de kerstdagen goedkoop inkoppen, en dan weer business as usual...

    geplaatst op
  • @Peter; Heb je het laatste scherm wel goed bekeken? Daar staat het logo van Bolletje, zodat er eigenlijk gewoon weer staat: Ik wil Bolletje....

    geplaatst op
  • @Christian: dan moet je het hele scherm lezen en concluderen "Laten we deze dagen wat minder vaak beginnen met Ik wil Bolletje" - ik heb het vermoeden dat ze dat niet bedoeld hebben... ;-)

    geplaatst op
  • I'd like to thank Geoffrey Keezer for creating the music on this project.
    He did an amazing job in a very short time period.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.