Wat zijn de marketinghoogtepunten van 2007?

Wat zijn de marketinghoogtepunten van 2007?

Zo tegen het einde van het jaar komt ieder zichzelf respecterende titel met lijstjes. Ook op Marketinggebied kom ik de laatste dagen weer tal van lijstjes tegen zoals The Year in Advertising van BusinessWeek en de Marketing top 10 van 2007 van ICSB.

In beide lijstjes komen we Radiohead tegen die eerder dit jaar de muziekindustrie op de kop zette door ‘Name Your Own Price’ download van haar laatste album ‘In Rainbows’. BusinessWeek, die haar lijst vooral vanuit Amerikaans perspectief heeft opgesteld, komt verder met de open applicatie-ontwikkeling van Facebook, de voetbalclub Ebbsfleet United FC dat eigendom is van 50.000 fans die elk 70 dollar betaalden voor een aandeel, de Dove-campagne en uiteraard Twitter.

De lijst van ICBS richt zich meer op de Nederlandse markt met hoogtepunten als Sellaband (was dit niet een doorbraak in 2006?), de gezamenlijke verkeersinformatiedienst van TomTom en Vodafone, p2p-banking van Boober en Goeiemoggel.

Wat zijn volgens jou de marketinghoogtepunten van 2007?


Geplaatst in

Delen



Er zijn 9 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.