ReclameReview: Orange/T-Mobile

ReclameReview: Orange/T-Mobile
, Hardcopy
@davidbrinks

Voor wie het nog niet gehoord of gezien had: Orange en T-Mobile gaan fuseren.

Credits:
Account: Jan Müller, Vincent van der Velde (Saatchi & Saatchi)
Creatie TV: Rick Coolegem, Alexandre Lagoët
RTV: Carlijn van Trigt
Productiemaatschappij: Outsider
Regisseur: Scott Lyon
Producer: Zeno
Postproductie: The Mill
Muziek: Buster Cottam via Aron van der Ploeg
Geluid: Studio Alfred Klaassen

Voor:
Heel goed dat deze commercial maar één boodschap heeft: “Met z’n tweeën bereik je meer. Daarom gaan Orange en T-Mobile als één bedrijf verder.” De hoge mate van service die het nieuwe bedrijf wil leveren, wordt tot uiting gebracht via de hulpvaardigheid van de twee hoofdrolspeelsters. Mooi nummer ook op de achtergrond: “Guide Me Home”, geschreven door Buster Cottam.

Tegen:
Ik ben niet eens klant bij Orange of T-Mobile, maar toch vraag ik me af: “Hoe gaan ze nu verder dan?”. Op de site van T-Mobile is er al iets meer over te lezen, maar de nieuwsgierigheid blijft. Er zal ongetwijfeld een vervolg op deze commercial komen waarin meer uitleg volgt.

P.S. In de vorige ReclameReview over Sanex heb ik jullie de verkeerde commercial laten zien. De juiste versie bevat wél tekst. Dan ziet het er ineens heel anders uit…


Geplaatst in

Delen



Er zijn 10 reacties op dit artikel

  • Ik zie twee (niet al te vrolijke) vrouwen (vooral de blonde kijkt niet erg happy) die aan het einde van de reclame toch weer uit elkaar gaan. En dat laatste vind ik niet echt sterk..

    Het liedje is overigens wel aanstekelijk.. maar dat terzijde.

    geplaatst op
  • Ik zie ook Abri's hangen met 'winkels+winkels=meer winkels', Alsof de Orange winkel in Nijmegen op de ene hoek van de straat T-mobile wordt, net als de T-mobile winkel 5 panden verderop. Dat zal in wel meer plaatsen zo zijn. Daarnaast is er inderdaad nog niks bekend. Waarom zou ik nu nog een Orange abonnement afsluiten, als ik niet weet wat er gaat gebeuren met winkels (service), netwerk (wel of geen dekking) en abonnementen (prijs).

    geplaatst op
  • Inderdaad, dan ook nog de vraag of dit nu alleen voor mobiele telefonie geldt of ook voor internet/vaste telefonie.
    Zie ik straks mijn wanadoo -> orange -> ook nog veranderen naar t-mobile?

    geplaatst op
  • @mezelf
    eerst ff klikken op die link van t-mobile geeft mij in ieder geval al antwoord op mijn eerste vraag!

    geplaatst op
  • Ik vind het liedje leuk maar voor de rest niet echt informatief. Als het doel slechts bekendmaking is dan is het wel een goede reclame.
    Op beide websites is niet echt veel te lezen, T mobile heeft afgelopen weekend de tarieven gewijzigd, maar wat nou de gevolgen zijn voor Orange klanten? Geen idee. Ik zit zelf bij Orange maar ben weg wanneer het kan, mij niet gezien bij T-mobile.

    geplaatst op
  • Inderdaad jammer dat er nog veel onduidelijkheid is over wat ze nou precies gaan doen en hoe ze verder gaan. Ik moet zeggen dat de abri voor mij wel goed werkte, met erg weinig tekst en 2 logo's hebben ze mij op de hoogte gesteld van hun samenwerking. Dat vind ik al erg knap, daar kunnen veel abri's een puntje aan zuigen.

    Even een shameless plug: Op mijn blog heb ik net deze campagne min of meer ook behandelt in vergelijking met iets wat KPN recent heeft gedaan: *klik*

    geplaatst op
  • Het mooie van de info pagina op de site van T-Mobile is dat de link naar Veel gestelde vragen een dode link is, dat belooft niet veel goeds...

    geplaatst op
  • Ik vroeg me meteen af of ze dan Magenta weer 'vrij' laten of dat ze oranje óók gaan afpakken :(

    geplaatst op
  • of een andere kleur...

    geplaatst op
  • Correctie, een dode link was...

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.