ReclameReview: Dodge Nitro

ReclameReview: Dodge Nitro

Het vorige filmpje van Dodge Nitro is destijds van internet gehaald door de Amerikaanse autofabrikant. Eens kijken of deze het langer volhoudt…

Voor:
Tja, het is eigenlijk zo plat als het maar kan, maar toch is het weer eens iets anders. Beetje à la “De Grote Beurt”. Op Erstaatietsmooisvoorjeklaar.nl zijn ook soortgelijke filmpjes te vinden over de Dodge Caliber en Dodge Avenger.

Tegen:
Ik weet niet goed hoe crossmediaal dit concept is ingezet, want ik ben alleen het YouTube-filmpje tegengekomen. Op de site bleek echter dat het filmpje een soort beloning is voor het feit dat je naar de site bent gekomen. Wat dat betreft heb ik dus een stap overgeslagen. Dit zou echter ook aan mijn mediagedrag kunnen liggen (ik kijk weinig tv en luister niet naar de radio).

Wat vinden jullie?
Werkt dit anno 2007?


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 11 reacties op dit artikel

  • Enorm over de top. Ik zat de hele tijd te wachten totdat er iets zou "gebeuren" waardoor die blonde dame te kakken zou worden gezet. Een twist. Een: 'nee, natuurlijk is dit niet serieus bedoeld'. Zoiets. Maar die is er niet, en die komt er ook niet. Ik heb er sowieso een hekel aan als ik met 'u' of 'jij' wordt aangesproken in reclames. 'Wel doen, heh.' Nee, natuurlijk niet. Ik ben tegen, en ik zet mijn joker in.

    geplaatst op
  • Dit filmpje geeft me een dubbel gevoel;
    1. Het houd je aandacht er wel bij, want je verwacht iets...
    2. ... maar dat iets komt maar niet.

    Daarnaast oogt het allemaal een beetje plastisch en echt Amerikaans!

    geplaatst op
  • precies wat matthijs zegt. je wacht tot ze valt, zich stoot of god weet wat. Maar helaas, niets van dat alles. anticlimax.

    geplaatst op
  • Even goed opletten aan het einde van deze mini-film en je komt op erstaatietsmooisvoorjeklaar.nl Gezien de bijbehorende pictures, denk ik dat er ó binnenkort een kalender gaat komen van de dodge met allerlei pin-ups, óf dat dit absoluut in de roos is bij de man die graag stoer gevonden wil worden door deze doelgroep dames. Ik zet in op een stijging van de verkoop ;-)

    geplaatst op
  • Een draak! Reclames moeten mooi zijn of grappig, anders zijn ze helemaal zonde van je tijd.

    geplaatst op
  • @Ronald: In de roos bij een man die graag stoer wil worden gevonden? Als die mannen er nog zijn, dan worden ze totaal belachelijk gemaakt in deze commercial. Dus dat kan het toch niet zijn?
    Ik ga voor die kalender. Ik ben dol op kalenders.

    geplaatst op
  • Wat een anticlimax. Wat nou auto met klein hartje. Als ik die auto was geweest had ik dat blondje van m'n stoel gewipt en was ik er vandoor gegaan! Op zoek naar echt avontuur.

    geplaatst op
  • De reclame op zichzelf is teleurstellend, je verwacht dat er iets gebeurt maar dat is niet het geval. Toch zal de viral wel succesvol zijn, sex sells en een aantrekkelijke vrouw die een beetje om een auto loopt heen te draaien zal vast van de ene naar de andere mailbox vliegen.

    geplaatst op
  • Zoals ik al eerder schreef lijkt me dit het bewijs dat je geen virals op bestelling kunt maken. De dame is zo'n akelig stereotype dat je je als Dodge-rijder spontaan te kakken voelt gezet. Al kreeg ik prompt een reactie van iemand die mij een stomme geitenwollensok vond en die er meteen eentje wil gaan kopen. Ook al zo'n knap stijltje Dodge-humor? :P

    geplaatst op
  • CallTV als marketingstijl. Slap dat ze d'r kleren nog gewoon aan heeft, wel.

    geplaatst op
  • Typisch voorbeeld van een letterlijk-figuurlijke-vagina reclame.
    Alsin ik heb geen idee hoe ik NOG een creatieve viral moet produceren. Dus AUTO + BLOND = KASSA...?

    De doelgroep is duidelijk:
    1. man
    2. kortzichtig van geest
    3. verbaal krachtig
    4. fysiek krachtig

    Tenminste als ik de 'viral' mag geloven. Dit gaat toch niet werken...

    Laat die brulbak door enkelt gas te geven een volledig krat bier openen met zijn uitlaatgassen...en voila weer een reclame die niet doorgestuurd mag worden!

    Ofterwijl dikke free publicity en een viral...

    Kassa?

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.