Schrikt Univé haar klanten af?

Schrikt Univé haar klanten af?
,

Afgelopen week hier al veel discussie geweest over businessmodellen en internet marketing binnen de financiële dienstverlening. Terughoudendheid en een tekort aan kennis én lef stonden daarin centraal. Maar ik lees net dat verzekeraar Univé deze maand een viral marketing campagne lanceert. Naast een vestiging op Second Life durft Univé Verzekeringen het kennelijk wél aan om relatief nieuwe concepten te introduceren. Natuurlijk zijn er wel meer financials die viral marketing inzetten, maar toch.

Getriggerd word ik wel door de kwaliteit (ook een aspect van de recente discussies) van het filmpje. In mijn ogen is het een nietszeggend filmpje. Vol met clichés, blijft niet ‘hangen’ en daardoor te mager om door te sturen. In eerste instantie zet Univé het filmpje uit bij haar eigen klanten. Wie het filmpje toch doorstuurt, maakt kans op ‘spannende’ prijzen. Ik bibber nu al. Jullie ook? Vergeet niet het geluid aan te zetten!

 

 


Geplaatst in

Delen



Er zijn 9 reacties op dit artikel

  • Ik ben niet echt onder de indruk. Jammer!

    geplaatst op
  • @hans: wat een draak van een 'viral'. Teveel bedacht vanuit filmisch oogpunt en een einde die als een nachtkaars uitgaat. Het virale aspect wordt soieso erg lastig gemaakt, aangezien het filmpje best lang duurt, vage verhaallijn heeft, niet grappig of gek is en je alleen kunt doorsturen middels emailadressen.

    Een aardige eerste move van Univé, maar onvoldoende prikkelend.

    geplaatst op
  • Ik snap echt niet hoe je hierop komt, want een enorm raar gekozen filmpje waar je een heel naar gevoel aan overhoudt. Je voelt je bijna niet serieus genomen door Univé dat er echt plekken zijn waar je je niet prettig kan voelen, nu doen ze eigenlijk alsof dat flauwekul is.

    geplaatst op
  • Ben ook niet echt onder de indruk van het filmpje; bovendien mis ik de mogelijkheid om de video ook op andere manieren te delen(hoe plaats ik nu de video op weblogs, hyves, etc)?

    Weet iemand welk bureau deze viral heeft bedacht en gemaakt?

    geplaatst op
  • @Marco: De videocampagne is ontwikkeld in samenwerking met actiemarketingbureau Bite en producent Maarten.nl.

    geplaatst op
  • Vorige jaar hadden ze toch ook al een virale game? Iets met appels bij een boom.

    geplaatst op
  • @Langace Klopt helemaal. LaComunidad heeft deze viral game verzorgd!

    geplaatst op
  • Dat zag er wel wat beter uit....

    geplaatst op
  • dit is toch de bekende marketing hype? Opvallen door lelijk te zijn :)!! Simpel.. maar ik ben wel benieuwd naar de resultaten eigenlijk van deze viral.. enig idee Hans?

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.