40 jarige SIRE vraagt om input

15 augustus 2007, 07:20

De Stichting Ideële Reclame (SIRE) bestaat deze maand 40 jaar. SIRE heeft in meer dan 95 campagnes allerlei maatschappelijk onderbelichte onderwerpen onder de aandacht gebracht. Middels een gisteren gestarte multimediale campagne wordt ingegaan op het 40-jarige bestaan en wordt iedereen opgeroepen via de campagnesite umaghetzeggen.nl, onderwerpen in te brengen waar SIRE volgens jou aandacht aan zou moeten besteden. De campagne loopt tot 25 september met de inzet van onder andere commercials op TV, radio, advertenties in dagbladen en magazines, abri’s, billboards, Boomerang Posterscreens, online bannering en de campagnesite.

Eerlijk gezegd verbaast het mij dat er niet wat meer promotiemateriaal of andere materiaal voor op je eigen site beschikbaar is, voor een stichting die het vooral moet hebben van gratis publiciteit en waar campagnes door professionele bureau’s worden opgezet.

Enige dat ik tot nu toe kon vinden was de mogelijkheid middels een stukje javascript een support-banner over een bepaalde onderwerp opnemen op te nemen op je site en een filmpje op YouTube waar echter de url naar de site niet in gecommuniceerd wordt. Geen generieke banners in aantal formaten om te downloaden, niets op vlak van RSS, geen mogelijkheid de 5 nieuwste onderwerpen of 5 nieuwste onderwerpen binnen een specifieke onderwerpgroep (discriminatie bijvoorbeeld) op je site te tonen etc. Gemiste kans of is het een druppel op een gloeiende plaat gezien de reeds ingezette middelen?

Bron: Sire

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

5 Reacties

    Gijsbregt

    Erik, ik wilde het script van één van de onderwerpen in de reactie zetten, maar dat lukt niet.


    15 augustus 2007 om 09:36
    evroekel

    Ja, dat is de support-banner waar ik het over heb, maar meer dan dat is er dus niet. Thumb hierboven heb ik zelf met de nodige moeite gemaakt. Als je juist een discussie wilt losmaken, waarom dan niet veel meer middelen voor op blogs/fora etc?


    15 augustus 2007 om 09:44
    alternet

    Via de website van SIRE zijn verschillende uitingen te downloaden (als advertenties, radiocommercials, en tv commercials). Die zijn er gisteren na 1200u op gezet, dus inderdaad ten tijde van het schrijven van je post, waren deze nog niet gepubliceerd vanwege het embargo tot 1200u.


    15 augustus 2007 om 10:01

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!